معاون آب منطقه‌ای اردبیل خبرداد:
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات قانونی و قضایی تلاش می‌شود تا با هرگونه تخلف در حوزه آب و سوءاستفاده‌کنندگان برخورد شده و فضا برای فعالیت آنها تنگ‌تر شود.
کد خبر: ۲۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 16 April 2015

به گزارش فارس، بهروز محمدی عصر امروز در جلسه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل‌بخشی آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: تلاش می‌کنیم امسال نیز با هرگونه تخلف در این حوزه به ویژه بهره‌برداری غیراصولی از چاه‌ها و منابع زیرزمینی آب برخورد کرده و اجازه سوءاستفاده را در این حوزه ندهیم.

وی تصریح کرد: برای عملیاتی کردن فرمایش مقام معظم رهبری در سال‌جاری، وزارت نیرو و مجموعه‌های زیرمجموعه آن تلاش مضاعفی می‌کنند تا این همدلی و همزبانی در بین مسئولان و مردم اتفاق بیفتد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه پشتیبانی بسیار خوبی از اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی از سوی مسئولان استانی و کشوری دنبال می‌شود، گفت: برای جلوگیری از بحران آب و اضافه برداشت‌های غیرمجاز آب در استان برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده و تمامی مسئولان ذیربط در این زمینه همدل و همزبان هستند.

محمدی با اشاره به اینکه متأسفانه در سال‌های گذشته موضوع اضافه برداشت از چاه‌ها مورد غفلت واقع شده است، افزود: خوشبختانه با همدلی و اتفاق نظری که در بین مسئولان قضایی، امنیتی و انتظامی با شرکت آب منطقه‌ای وجود دارد، امسال فضا برای متخلفان حوزه آب تنگ‌تر می‌شود.

وی اجرای قوانین بازدارنده برای اضافه برداشت‌ها را یکی از راه‌های جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب در حوزه‌های شرب و کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای این قوانین در حوزه‌های اضافه برداشت آب، حفر چاه‌های غیرمجاز، تغییر الگوی کشت، تخریب کنتورهای هوشمند و موارد مشابه گام‌های مؤثری برداشته می‌شود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تقویت امر فرهنگ‌سازی در مصرف آب در مناطق مختلف شهری و روستایی را از برنامه‌های شرکت در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: حفاظت از منابع آب باید همانند حفاظت از منابع عمومی و خصوصی مورد احترام واقع شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار