مشاور معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: تسهیلات با اولویت به باشگاه های ورزشی برتر پرداخت می شود .
کد خبر: ۲۳۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸ 18 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، امید عفراتی در همایش مدیریت نوین باشگاهداری مازندران که در ساری برگزار شد ، ادامه داد : براساس برنامه ریزی صورت گرفته باشگاه های ورزشی کشور ارزیابی و براساس ملاک های مورد نظر رتبه بندی می شوند . 

وی رتبه بندی باشگاه های ورزشی را شامل ویژه ، درجه یک ، دو و سه اعلام کرد و افزود: برنامه پرداخت تسهیلات براساس رتبه بندی می تواند انگیزه ای برای باشگاه ها برای رقابت به منظور بهتر شدن فعالیت شان شود . 
دبیر کمیسیون ماده 5 امور باشگاه های کشور با اشاره به راه اندازی بانک اطلاعات باشگاه ها از سال گذشته ، گفت : تاکنون 17 هزار باشگاه ورزشی دراین بانک ثبت نام و ساماندهی شدند .
وی اظهارداشت : اطلاعات تمامی ورزشکاران از قبیل توانمندی و کارایی حرفه ای ورزشی در این بانک اطلاعاتی ثبت می شود که برنامه ریزی برای حرفه ای کردن و پردازش افراد در رشته ورزشی خاص صورت می گیرد .
به گفته عفراتی اخیرا با تهیه نرم افزار موقعیت مکانی باشگاه های ورزشی کشور این امکان فراهم شد تا اطلاعات لازم برای افرادی که متقاضی راه اندازی باشگاه های جدید هستند در اختیارشان قرار داده شود . 
وی شناسایی باشگاه های ورزشی بدون پروانه را از مزیت های بانک اطلاعاتی برشمرد و ادامه داد : ازاین طریق اقدامات لازم برای مجبور کردن صاحبان باشگاه هابرای گرفتن مجوز ایجاد می شود .
مشاور معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص استفاده از داروهای مکمل نیروزا در باشگاه های ورزشی بویژه توسط بانوان هشدار داد و گفت که غالبا این داروها غیرمجاز و از تاریخ گذشته هستند . 
وی به آمار حضور و فعالیت ورزشی پنج تا شش میلیون نفر در باشگاه های کشور اشاره کرد و ادامه داد : تداوم روند مصرف این داروها و مکمل ها می تواند در آینده گاها اثرات جبران ناپذیری در سلامت افراد داشته باشد .
به گفته عفراتی همچنین سامانه پیامکی گزارشگیری از مردم در خصوص فعالیت باشگاه های ورزشی راه اندازی می شود تا از این طریق پیشنهادات و شکایات ارائه شود . 
براساس آمار ارائه شده از سوی معاونت حقوقی ، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان 17 هزار باشگاه ورزشی در کشور ساماندهی شدند که 12 هزار باشگاه به صورت تخصصی در زمینه بدنسازی فعالیت می کنند . 
همچنین نیمی از باشگاه های ساماندهی شده کشور به صورت مشترک برای بانوان و آقایان فعالیت دارند و مابقی مختص بانوان و یا آقایان هستند . 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار