معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: این استان به لحاظ کیفی و کمی در حوزه فعالیت موزه ها پس از تهران رتبه دوم کشور را دارد.
کد خبر: ۲۳۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 17 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، محمد رکنی در روز جهانی موزه و میراث فرهنگي، اظهار كرد: خراسان رضوی با فعالیت 54 موزه خصوصی و دولتی جایگاه خوبی را در عرصه موزه دارای در سطح کشور از آن خود کرده است.

وی ادامه داد: از این تعداد در مجموع 20 موزه در خراسان رضوی زیر پوشش و تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: 14 موزه مردمشناسی و پنج موزه آرامگاه فردوسی، آرامگاه نادری، موزه بزرگ خراسان، موزه باستانشناسی گناباد و موزه نجوم نیشابور نیز موزه های تخصصی هستند.
وی افزود: سایت موزه بندیان درگز دیگر موزه فعال در خراسان رضوی است که به صورت سایت موزه میزبان علاقه‌مندان می باشد.
رکنی ادامه داد: 34 موزه دیگر نیز موزه های مجموعه داران خصوصی و موزه های ایجاد شده توسط دستگاههای دولتی و مجموعه هایی مانند آستان قدس رضوی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، بنیاد شهید و امور ایثارگران، آموزش و پرورش و دیگر ارگانها است.
وی گفت: به لحاظ کیفیت و نمایش آثار و اشیاء تاریخی نیز موزه های خراسان رضوی جزو سه رتبه برتر کشور محسوب می شوند.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: از جمله اتفاقات خوب و مثبت در این استان تلاش مجموعه های دولتی در ایجاد و راه اندازی موزه های تخصصی در حوزه کاری و فعالیت خودشان است که در این زمینه نیز خراسان رضوی فعالیت خوبی از خود نشان داده است.
وی ادامه داد: موزه ها به دلیل نمایش گذاشتن بخشی از تاریخ و فرهنگ کشور و منطقه می توانند هویت بخش و معرف گذشتگان به نسل جوان باشند.
29ارديبهشت ماه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی و آغاز هفته ملی میراث فرهنگی نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار