وکیل کودکان حادثه شین آباد از تحلیل و بررسی حقوقی پرونده این کودکان خبر داد
کد خبر: ۲۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۵ 15 April 2015

حسین احمدی نیاز که بیش از یک سال است وکیل پرونده کودکان شین آباد شده است این مطلب را روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، اعلام کرد.

وی به ایرنا گفت: نشست تحلیل و بررسی حقوقی پرونده کودکان شین آباد اول اردیبهشت 94 توسط کانون حقوق اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) و در این دانشگاه برگزار می شود.

به گفته احمدی نیاز، در این نشست حقوقدانانی چون علی نجفی توانا رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، عیسی امینی عضو هیات مدیره کانون وکلا و قاسم زمانی حضور دارند.

احمدی نیاز همچنین از تجلیل دفتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور در این نشست خبر داد و گفت: قرار است در جلسه تجزیه و تجلیل حقوقی پرونده شین آباد از دفتر معاون توسعه رییس جمهوری به خاطر کمک ها و همکاری های این دفتر در پرداخت مطالبات کودکان شین آباد تجلیل و قدردانی شود.

قرار است این نشست از ساعت 13 تا 15 روز سه شنبه اول اردیبهشت ماه سال 94 در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی واقع در دهکده المپیک برگزار شود.

روز چهارشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۱ مصادف با یک حادثه بود. یک کلاس درس مدرسه ابتدایی روستای شین آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر دچار آتش سوزی شد و از ۳۷ نفر دانش آموزان آن ۲۹ نفر دچار سوختگی شدند.

حادثه زمانی روی داد که بخاری نفتی این کلاس دچار آتش سوزی شد و سرایدار مدرسه که قصد در خاموش کردن آتش داشت، در حال منتقل کردن بخاری به بیرون از کلاس بود که در این موقع بخاری منفجر شد و آتش به تمام سطح کلاس سرایت کرد.

وکیل کودکان شین آباد پیشتر از بررسی مطالبات این کودکان در دفتر معاون رییس جمهور خبر داد و گفته بود که صد درصد دیه و ارش این کودکان پرداخت شده است.

احمدی نیاز همچنین در سال گذشته از اختصاص ردیف بودجه این کودکان 5-154000 در مجلس از محل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خبر داده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار