معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی مازندران
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت:براساس بند ب قانون راه‌اندازی دفاتر سیاحتی و جهانگردی مجوز فعالیت 27 دفتر لغو و 4 دفتر نیز در مازندران تعلیق شد.
کد خبر: ۲۲۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 11 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، مهران حسنی اظهار کرد: درباره دفترهای سیاحتی و جهانگردی برنامه‌های سازمان گردشگری درسال 94 بر مبناي ساماندهی آنها طرح‌ریزی شده بود.

وی تصریح کرد: بر این اساس در سال 94 بازديدهاي فراوانی از تمامی دفترهای مازندران از سوی کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری و کارشناسان شهرستان‌ها انجام شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان مازندران خاطرنشان کرد: 850 مورد بازديد از دفاتر سیاحتی و جهانگردی درسال 94 با هدف ساماندهی دفترهایی که سال‌ها دارای مجوز تمدید نشده و یا غیرفعال بودند انجام شد تا وضعیت آنها با مشتریان و اداره‌کل گردشگری مشخص شود.

حسنی اظهار کرد: دراین مدت 63 جلسه کمیته فنی برای 850 بازديد برگزار شد که نتیجه آن 100 مورد تذکر کتبي و 80 مورد اخطار به دفاتر متخلف بود.

وی خاطرنشان کرد: براساس بند ب قانون راه‌اندازی دفاتر سیاحتی و جهانگردی مجوز فعالیت 27 دفتر لغو و 4 دفتر نیز در مازندران تعلیق شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان مازندران با اشاره به تمدید 75 پروانه بهره‌برداری دفاتر جهانگردي و سیاحتی در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته با بررسی صلاحیت متقاضياني که برای راه‌اندازی دفاتر گردشگری ثبت نام کرده بودند 8 مجوز در مازندران صادر شد.

وی افزود: همچنین در کمیته فنی علاوه بر بازدیدها، 40 مورد رسیدگی به شکایت‌های مردم از دفاتر و دفاتر از یکدیگر نیز مورد بررسی قرارگرفت.

حسنی خاطرنشان کرد: ساماندهي دفاتر سیاحتی و جهانگردی درسال 95 نيز همچنان ادامه دارد چرا که براساس بند ب قانون راه‌اندازی دفاتر سیاحتی صاحبان دفاتری که پروانه بهره‌برداری خود را تمديد نکرده باشند نباید به فعالیت خود ادامه دهند و اگر در دفتری مشکلی به وجود بیاید این عدم تمدید به نشانه مجوز محسوب شده و پيگردهاي قانونی را به دنبال دارد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار