مدیركل منابع طبیعی استان ایلام گفت: تمام امکانات منابع طبیعی و ستاد بحران استان برای مقابله با هرگونه آتش‌سوزی در جنگل و عرصه‌های طبیعی استان فراهم است.
کد خبر: ۲۲۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 11 May 2016

مدیركل منابع طبیعی استان ایلام گفت: تمام امکانات منابع طبیعی و ستاد بحران استان برای مقابله با هرگونه آتش‌سوزی در جنگل و عرصه‌های طبیعی استان فراهم است.

به گزارش تابناک ایلام ،«رضا احمدی»  با اشاره به اینکه مردم نباید در فصل تابستان در عرصه‌های طبیعی آتش روشن کنند، اظهار کرد: معادل بیش از دو و نیم میلیارد تومان امکانات و تجهیزات مهار حریق در جنگل‌های استان برای مقابله با هرگونه آتش‌سوزی در جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی استان آماده‌ شده است.

وی بابیان اینکه با توجه به  وضعیت پوشش گیاهی و جنگلی بسیار خوب است و احتمال وقوع آتش‌سوزی بسیار بالا است، افزود: بدون همکاری مردم نمی‌توانیم به‌طور کامل از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی حفاظت کنیم و از شهروندانی که به دامن طبیعت می‌روند می‌خواهیم  مراقبت لازم را برای پیشگیری از آتش‌سوزی انجام دهند.

احمدی با تأکید بر اینکه با حمایت خوب دستگاه قضایی با متخلفان این حوزه برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: در فصل تابستان آتش‌سوزی خط قرمز منابع طبیعی است و با تمام توان با متخلفان برخورد می‌کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام ادامه داد: قصد داریم با مشارکت مردم سطح جنگل‌کاری در استان را به بیش از 20 هزار هکتار برسانیم.

وی افزود: تاکنون درزمینه‌ی جنگل‌کاری مشاركتی 100 هزار هكتار در کل كشور انجام‌شده كه استان ایلام در این زمینه با انجام بیش از 6 هزار هكتار جنگل‌کاری مشاركتی در كشور نمونه است.

احمدی با تأکید بر اینکه آیندگان از ما طبیعت می‌خواهند و وظیفه‌داریم این سرمایه زندگی را برای آنان حفظ کنیم، تصریح کرد: جنگل نقش اصلی در تنظیم اکوسیستم طبیعی بر عهده دارد./م




منبع:ایسنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار