معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور:
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد با اشاره به ضرورت توجه به کارکردهای گوناگون مساجد گفت: کارکردهای مختلف مسجد شایان توجه است و شکوفایی حداکثری کانون‌های مساجد در پرتو توجه به این کارکردها نمایان می‌شود.
کد خبر: ۲۲۷۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷ 10 May 2016
به گزارش تابناک قم، محمدرضا جعفری ظهر امروز در همایش سفیران آسمانی در جمع ائمه جماعات منتخب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد غرب کشور سخن می‌گفت، اظهار کرد: ستاد عالی کانون‌های مساجد مانند سازمان فرهنگ و ارتباطات، سازمان حج و دیگر سازمان‌ها، به عنوان یکی از مراکز وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند.

معاون پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد افزود: امام جماعت، مسؤول اصلی فعالیت کانون‌های مساجد است و این کانون در هر مسجدی، زیر نظر امام جماعت فعالیت می‌کند. این ساختار بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب تعیین شده است که فرموده‌اند امام جماعت باید محور اصلی فعالیت در مسجد باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین دوره سفیران آسمانی تصریح کرد: یکی از فعالیت‌هایی که از سوی ستاد کانون‌های عالی مساجد انجام شده است، مستقل شدن ردیف بودجه کانون‌ها بود که براساس نیازهای اعلام شده از سوی کانون‌ها عملی شد.

وی به کارکردهای قرآنی مسجد اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای که حتی به عنوان الگو برای دیگر کشورها در آمده است، قرائت یک صفحه قرآن بعد از نمازها است که در کشورهای دیگر نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

جعفری خاطرنشان کرد: کارکرد اقتصادی مسجد نیز شایان توجه است و تشکیل یک صندوق قرض الحسنه تنها بخشی از این کارکردها است. مساجد می‌توانند فرهنگ کار را به شکل صحیح آن ترویج کنند که نمونه آن کمک به انتخاب رشته صحیح جوانان است تا پس از تحصیل، جوان به دنبال کار در حوزه دیگری جز تخصص خود نرود.

معاون پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کارکردهای سیاسی مسجد را بسیار مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: باید جوان را نسبت به مسائل روز آگاه کرد و کوچک‌ترین اتفاق در حوزه بین‌الملل باید مورد توجه جدی قرار گیرد و جوانان از آگاه باشد تا به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم.

وی ترویج بینش و نور واقعی را از دیگر وظایف کانون‌های فرهنگی مساجد دانست و گفت: جوانان مسجدی باید بینش و نور واقعی را داشته باشند و از سوی دیگر کارکرد تربیتی مساجد، باید طرح تربیتی هر مسجد تدوین شده و پیگیری شود.

جعفری به نقش مساجد در ترویج سبک صحیح زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: بسیاری از طلاق‌ها به سبب آشنا نبودن به مسائل زناشویی صورت می‌گیرد و مسجد می‌تواند برای آموزش زندگی زناشویی صحیح، مبدا و محل مناسبی باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار