کد خبر: ۲۲۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸ 09 May 2016
تابناک گیلان - معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از درخواست صدور دو پروانه تأسیس مهد تخصصی موسیقی کودک و خردسال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید وحید فخرموسوی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گیلان از استان‌هایی محسوب می‌شود که استعداد بسیاری در زمینه موسیقی کلاسیک و بومی محلی دارد اظهار کرد: استادان و نخبگان ویژه‌ای از گیلان به کشور و حتی جهان عرضه شدند.

وی به وجود بسیاری از استعدادهای بالقوه موسیقی در گیلان اشاره کرد و افزود: استعدادهای مذکور در حال فراگیری موسیقی هستند.

معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه رشته موسیقی در دانشگاه گیلان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: موضوع مذکور مربوط به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان در عرصه موسیقی است.

فخرموسوی از فعالیت 20 آموزشگاه آزاد موسیقی در گیلان خبر داد و بیان کرد: آموزشگاه‌های مذکور در شهر رشت و دیگر شهرهای استان فعالیت می‌کنند و سطح آموزشی این آموزشگاه‌ها کمتر از مراکز علمی و دانشگاهی نیست.

وی به تدریس استادان با تجربه در آموزشگاه‌های موسیقی گیلان اشاره کرد و گفت: صدور پروانه برای فعالیت آموزشگاه‌های موسیقی بسیار تخصصی و سختگیرانه است و به‌گونه‌ای نیست فردی درخواست پروانه فعالیت کند و بسیار سریع مجوز آموزشگاه صادر شود.

معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به آزمون کتبی و عملی متقاضیان پروانه آموزشگاه موسیقی در استان، خاطرنشان کرد: متقاضیان برای مصاحبه به تهران اعزام می‌شوند و باید در آزمون موسیقی در مرکز شرکت کنند و پس از موفقیت در این مراحل پروانه آموزشگاه موسیقی برای آنها صادر می‌شود.

فخرموسوی به آموزش سازها و رشته‌های مختلف موسیقی در آموزشگاه‌‌های موسیقی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: یک‌سری آموزشگاه‌های تخصصی ویژه کودکان وجود دارند و از سن کودکی آموزش‌ها را ارائه می‌کنند.

* فعالیت 3 مهدکودک هنرهای تجسمی در گیلان

وی با تأکید براینکه موسیقی هنری است که باید از سن کودکی استعدادیابی شود، اظهار کرد: اکنون سه مهدکودک هنرهای تجسمی در گیلان دایر است و کودکان را آموزش می‌دهند.

معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به فعالیت کودکان از سن 1.5 تا پنج سال در مهدهای کودک‌ هنرهای تجسمی در استان اشاره کرد و افزود: شرایط سنی مهدهای مذکور مهدکودکی است اما شرایط اداره آنها آموزشی محسوب می‌شود.

فخرموسوی با بیان اینکه مهدهای کودک تجسمی «گنبد کبود»، «خانه دوست» و «نارتی‌تی» در استان فعال هستند، تصریح کرد: گیلان از استان‌های پیشرو در زمینه راه‌اندازی مهدهای کودک تجسمی است.

وی از درخواست صدور دو پروانه تاسیس مهد تخصصی موسیقی کودک و خردسال در گیلان خبر داد و بیان کرد: صلاحیت تخصصی متقاضیان مذکور در حال بررسی است و پس از تأیید از طرف مرکز آموزش‌های هنری تهران، پروانه فعالیت آنها صادر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار