"حمیدرضا کفاش" یک‌شنبه 19 اردیبهشت در مراسم تکریم و تجلیل از معلمان برتر استان، با اشاره به شعار سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار کرد: تحقق این شعار در آموزش و پروش با تقویت هویت ملی و دینی دانش‌آموزان امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۲۲۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴ 08 May 2016
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: کلید سعادت جامعه در دست معلمان است.

به گزارش ایسنا، "حمیدرضا کفاش" یک‌شنبه 19 اردیبهشت در مراسم تکریم و تجلیل از معلمان برتر استان، با اشاره به شعار سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار کرد: تحقق این شعار در آموزش و پروش با تقویت هویت ملی و دینی دانش‌آموزان امکان‌پذیر است.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا هویت ملی و دینی دانش‌آموزان را تقویت کنیم تا جایی‌که به سرود ملی و پرچم نظام مقدس از جان و دل احترام بگذارند.

وی با اشاره به اینکه عشق به وطن و پرچم باید هر روز تکرار شود تا بر قلب کودکان و نوجوانان جاری شود، تصریح کرد: شاخصه نظام جمهوری اسلامی ایران عشق به اعتقادات، عشق به وطن و ایمان است.

کفاش اظهار کرد: ما معلمان و جامعه فرهنگیان باید از دانش‌آموزان بخواهیم به ایرانی بودن خود افتخار کنند در این صورت بدون شک به مصرف محصولات ایرانی نیز افتخار خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: متاسفانه از امکانات بومی و گردشگری خود برای جذب سرمایه، توسعه و صادرات فرهنگی استفاده نمی‌کنیم همچنین خودکم‌بینی و خودکوچک‌پنداری می‌کنیم که بسیار ضرررسان است.

هجوم بیگانگان برای گرفتن دین از جوانان به اوج رسیده است

کفاش با تاکید بر اینکه هجوم بیگانگان برای گرفتن دین از نوجوانان و جوانان به اوج خود رسیده است، عنوان کرد: امروز اوج مقابله از سوی قدرت‌های شیطانی است که هجمه را شروع کرده‌اند و وظیفه ما در مقابل آن توسعه برنامه‌های دینی به شکل جذاب، منعطف و با افتخار است بنابراین باید بر دین، اعتقادات و نماز خود افتخار کرده و به دین خود عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه طعم معلمی و تعلیم و تربیت در ذائقه انسان‌های بزرگ همیشه باقی خواهد ماند، عنوان کرد: امروزه معلم‌ها به دنبال تکریم و ارزش‌گذاری هستند و می‌خواهند از نظر مالی و معنوی جایگاه خوبی در جامعه داشته باشند.

وی تاکید کرد: جامعه‌ای که در آن معلمان رضایت شغلی داشته باشند، بدون شک در امر تعلیم و تربیت موفق‌تر خواهند شد و می‌توانند در آینده مدیران شایسته‌ای را تقدیم جامعه کنند.

کفاش به 36 هزار دانش‌آموز شهید و پنج هزار شهید فرهنگی اشاره کرد و گفت: جامعه آموزش و پرورش همواره در میدان‌های مختلف حضور یافته و خود را به اثبات رسانیده‌ است.

معلمان پس از خانواده الگوی رفتاری و تربیتی دانش‌آموزان هستند 

وی با بیان اینکه پس از خانواده این معلمان هستند که به عنوان یک الگوی رفتاری و تربیتی با دانش‌آموزان سروکار دارند، اظهار کرد: باید به دانش‌آموزان یاد دهیم قدرت گفتمان با نظر مخالف را داشته باشند و حرف مخالف را مشت نکوبند.

وی به لزوم توسعه کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس اشاره کرد و گفت: علاوه بر آن دانش‌آموزان باید در تشکل‌های دانش‌آموزی وارد شوند و نظرات خود را بیان کنند تا برای مدیریت آینده آماده شوند.

کفاش اظهار کرد: توسعه جامعه، توسعه نیروی انسانی است و اگر در آن جامعه به معلم‌ها توجه شود و به عنوان رکن رکین جامعه تشخیص داده شوند، بدون شک معلم‌ها کاری می‌کنند گلستان بنابراین توجه همه‌جانبه به این قشر می‌تواند در ایجاد شور و نشاط در میان آنها و دانش‌آموزان موثر شود.
برچسب ها: رسالت معلمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار