مدير كل آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: دانش‌آموزان مشغول به تحصيل خراسان رضوی 9درصد دانش آموزان سراسر کشور را تشکیل می‌دهد اما در حوزه نیروی انسانی و کادر معلمان، تنها 7 درصد جمعیت معلمان کشور را در اختیار داریم و این خود معضلی است که باید برطرف شود.
کد خبر: ۲۲۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 08 May 2016

به گزارشتابناك رضوي، سید جواد حسینی در مراسم تجلیل از معلمان تربیت بدنی مشهد مقدس به مناسبت هفته معلم که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار كرد: در حال حاضر یک میلیون و 200هزار دانش آموز در استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند.

وي با اشاره به اینکه این رقم، 9 درصد دانش آموزان سراسر کشور را تشکیل می‌دهد بیان کرد: این در حالی است که در حوزه نیروی انسانی و کادر معلمان، تنها 7 درصد جمعیت معلمان کشور را در اختیار داریم و این خود معضلی است که باید برطرف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی افزود: جمعیت دانش‌آموزی خراسان‌رضوی معادل جمعیت دانش آموزی هشت استان کشور است و این مهم نیازمند تخصیص امکانات و همچنین اعتبارات بیشتری به استان است.

حسيني با اشاره به فعالیت بیش از هزار معلم تربیت بدنی در مدارس استان تاکید کرد: خوشبختانه سرانه فضای ورزشی برای دانش آموزان استان با تمهیدات صورت گرفته افزایش پیدا کرده است و امسال به 12صدم متر مربع رسیده و بخشی از این امر ناشی از احداث 17 سالن ورزشی جدید دانش آموزش بوده است.

وي در پایان از موافقت معاون وزیر آموزش و پرورش برای اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق ذخیره فرهنگیان خراسان رضوی به پروژه دهکده المپیاد ورزش دانش آموزی مشهد خبر داد.

منبع: تسنيم

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار