نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه نباید در مصرف آب اسراف کرد، گفت: معرفی الگوی مصرف به نسل آینده به درستی انجام نشده است.
کد خبر: ۲۲۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 08 May 2016
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه نباید در مصرف آب اسراف کرد، گفت: معرفی الگوی مصرف به نسل آینده به درستی انجام نشده است.

به گزارش مهر، آیت الله غیاث الدین طه محمدی  عصر شنبه در مراسم جشن شکر گذاری سر ریز شدن سد اکباتان همدان با تاکید بر اینکه باید در حفاظت آب و الگوی مصرف خودمان را موظف بدانیم، گفت: جلوگیری از تبخیر آب و رعایت الگوی مصرف بسبار مهم است.

آیت الله محمدی با بیان اینکه خوشبختانه امسال بارندگی مناسبی در استان همدان داشتیم که باید شکرگزاری ویژه‌ای در این زمینه انجام شود، افزود: نباید در مصرف آب اسراف کنیم هرچند در معرفی الگوی مصرف به نسل آینده خوب عمل نکرده ایم و اگر در مصرف صرفه جویی شود به استفاده از مناطق دیگر نیاز نداریم.

وی با اشاره به اینکه تکمیل حجم سد اکباتان جوابگوی یک سال و نیم آب مورد نیاز همدان است، گفت: اگر مدیریت آب خوب باشد در تامین آب دچار مشکل نمی شویم.

وی با بیان اینکه باید تدابیر جدی برای حفاظت از منابع آبی موجود اندیشده شود، اضافه کرد: باید در عرصه آب ضمن ذخیره سازی و صرفه جویی آب، طوری عمل کنیم که اگر خشکسالی شد مشکلی نداشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف آب علاوه بر فواید حیاتی فواید اقتصادی و بار اقتصادی زیادی نیز دارد، اظهار داشت: اگر نعمت خدا را در جایی هزینه کنیم که خدا اجازه نداده کفران نعمت به شمار می رود و هر کس باید به اندازه نیازش آب مصرف کند.

آیت الله محمدی اظهار داشت: همدان استانی کشاورزی بوده و صنعتی نیست و اگر آب به اندازه کافی داشته باشد مردم به خود کفایی می رسند.

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب جز مسائل شرعی و دینی شیعیان محسوب می‌شود، عنوان کرد: حیات هر موجودی به آب وابسته بوده و این حیات از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه هزینه‌های انتقال آب به روستاهای استان همدان بالاست، گفت: اگر آب به درستی در کشور مصرف شود کمتر به انتقال آب نیاز بوده و هزینه‌های انتقال آب نیز کاهش پیدا می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار