معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:
معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: فلسفه وجودی فعالیت خانه هنرمندان حضور هنرمندان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری است.
کد خبر: ۲۲۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳ 07 May 2016
جعفر محمدی عصر امروز در مجمع عمومی خانه هنرمندان استان زنجان، دوام یک ساله خانه هنرمندان برخلاف نظر برخی از افراد و برخی کارشکنی‌ها را یک نوع موفقیت عنوان کرد و اظهار داشت: اتفاقات مبارکی طی یک سال گذشته رخ داده و پس از تشکیل دولت وقت و ایجاد تغییرات در ادارات ارشاد، یک تفاوت‌های اساسی در دیدگاه دولت نسبت به بخش فرهنگ و هنر ایجاد شده است.

وی با اشاره به فلسفه تشکل خانه هنرمندان گفت: هدف از ایجاد این تشکل صنفی اختصاص، یک ردیف بودجه به آن و باز پس‌گیری فعالیت‌های انجمن‌ها از آنها و تحویل آن به به خانه هنرمندان نبوده و نیست.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در نتیجه عدم وجود تشکل صنفی مربوط به هنرمندان با تغییر دولت‌ها یک سری سلیقه‌هایی به فرهنگ و هنر تحمیل می‌شد و برخی از حمایت ها تغییر پیدا می‌کرد، افزود: به همین علت در این بخش اولویت‌ها توسط مقامات دولتی تعیین شده و هنرمند مجبور بودند خود را با سیاست‌های دولت‌ها وفق دهند.

وی با بیان اینکه طبق شرایط موجود در حوزه فرهنگ و هنر، جریان سازی وجود نداشت، گفت: این جریان‌سازی مگر با تشکیل خانه هنرمندان ممکن نبود.

محمدی با اشاره به کارشکنی‌های انجام شده برای عدم تشکیل خانه هنرمندان افزود: با این وجود اساسنامه خانه هنرمندان با مطالعه اساسنامه برخی از استان‌ها و همچنین خانه مطبوعات که به تازگی تاسیس شده بود، تدوین شد.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه طبق تلاش‌های صورت گرفته در نهایت اساسنامه خانه هنرمندان تدوین شد، گفت: این اساسنامه وحی منزل نیست و اگر خرد جمعی تصمیم بگیرد که بخشی از آن نیاز به تغییر دارد، تغییرات لازم اعمال خواهد شد، چرا که در به روی تغییرات باز است.

وی با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی خانه هنرمندان حضور هنرمندان در تصمیم سازی و تصمیم گیری است، گفت: در فرهنگ عمومی اینگونه جا افتاده که ما یک نفر را انتخاب کرده و از تصمیم‌گیری‌ها کنار می‌کشیم و این امر به علت آن است که بر اساس روال، فرهنگ کار جمعی در استان ضعیف است.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به باید و نبایدهای فعالیت خانه هنرمندان اظهار کرد: خانه هنرمندان اگر مستقل باشد و برای خودش درآمد ایجاد کند، باید ادامه داشته باشد، وگرنه نباید به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد درآمد پایدار از محل این خانه موفق خواهیم بود، تصریح کرد: درست است که فرهنگسرای کوثر نواقصی نیز دارد، اما باید از فرصت‌ها استفاده کرده و آن را تبدیل به احسن کرد.
معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به انتقادات مطرح شده درباره خانه هنرمندان افزود: فلسفه از تشکیل خانه هنرمندان این نبود که یک اداره به حساب این تشکل پول بریزد، بلکه خانه هنرمندان باید در ساختار شهر، جایگاه والایی باشد.

محمدی تصریح کرد: باید اقداماتی انجام شود که زیبایی شناسی هنر رواج یافته و مردم در کنار مسائل اقتصادی نیاز به هنر را نیز درک کنند.

وی با بیان اینکه نباید انتظار داشت که با فعالیت یک ساله خانه هنرمندان همه وضع خوبی داشته باشند، گفت: اگر آرمان گرایانه فکر کنیم، کار به جایی نخواهیم برد.

این مسؤول با تأکید بر داشتن مشارکت بیشتر در خانه هنرمندان افزود: باید تلاش شود که یک پاتوق هنری در این محل ایجاد شود و مباحث هنری در این محل بررسی شود.

محمدی با تاکید بر اینکه باید انتظارات از سازمان‌های دیگر صفر شود، گفت: انتظار از این سازمان‎ها در شان خانه هنرمندان نیست و نباید از این منظر کمکی در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه تشکیل هیأت‌مدیره وظیفه را سایرین سلب نمی‌کند، گفت: باید همگان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به سفر رئیس سازمان سینمایی به زنجان در اواخر هفته جاری گفت: امیدواریم طبق بازدیدهای به عمل آمده نیز در فرهنگسرای کوثر فیلم نیز نمایش داده شود و از ظرفیت این مکان برای نمایش فیلم استفاده شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار