کد خبر: ۲۲۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 07 May 2016


به گزارش تابناک لرستان به نقل از همشهری لرستان ،با توجه به ظرفیت استان لرستان در رشته سواركاری و با رایزنی های انجام شده در ماه‌های اخیر قرار است مسابقات زیبایی اسب ایران در شهر خرم آباد برگزار شود.
تلاش‌های بسیاری برای بهبود وضعیت این رشته ورزشی انجام شده است. گروهی بر این عقیده‌اند که برگزاری این قبیل مسابقات می‌تواند سبب جذب گردشگران زیادی شود.
 تحقق این موضوع در گرو حمایت همه جانبه مسئولان استان است. امیدواریم این موضوع تحقق یابد.
لرستان ظرفیت‌های بسیار زیادی در رشته سوارکاری دارد و سوارکاران لرستانی در سال‌های گذشته موفق به کسب مقام‌های بسیار زیادی شده‌اند.
 مهم‌ترین مشکلات سوارکاران لرستانی را می‌توان نبود پیست اسب‌دوانی استاندارد دانست. این رشته ورزشی با حمایت مسئولان می‌تواند به قطب برگزاری مسابقات سوارکاری در کشور تبدیل شود.

گرفتن مجوز برای برگزاری مسابقات
رئیس هیأ‌ت سوارکاری استان لرستان بیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین معضلات امروز رشته سوارکاری، بودجه و هزینه‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی و احیای هیأت است.«فرشید مرادی» افزود: البته در چندماه گذشته برنامه‌های مناسبی تدوین و کمیته‌های متعددی تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: برای اولین بار مجوز برگزاری مسابقات زیبایی اسب در لرستان گرفته شده که موفقیت بزرگی برای ورزش لرستان محسوب می‌شود.
رئیس هیأت سوارکاری استان لرستان افزود: برای برگزاری و نمایش مسابقات زیبایی باید یک محوطه محصور و زیبا داشته باشیم.
مرادی ادامه داد: در محوطه مورد نظر لازم است بخش‌هایی برای میهمانان ویژه اختصاص داده شود، چرا که لرستان میزبان داوران خارجی نیز خواهد بود.
این مقام مسئول عنوان کرد: در صورتی که بتوانیم مسابقه زیبایی را به شکل بسیار مطلوبی در استان برگزار کنیم، آینده درخشانی از آن سوارکاران لرستانی خواهد بود.
رئیس هیأت سوارکاری استان گفت: این مسابقات علاوه بر جذب گردشگران به استان، میزبان حدود 100 اسب درجه‌یک ایران برای شرکت در مسابقات خواهد بود.
وی بیان کرد: فدراسیون سوارکاری به این باور رسیده که لرستان توانایی رسیدن به جایگاه‌های بسیار مناسب را در این رشته داراست.
مرادی افزود: اکنون برای برگزاری این مسابقات در حال رایزنی برای انتخاب پشتوانه مالی هستیم.

باغ گلستان؛ بهترین مكان
این مقام مسئول عنوان می‌کند: محل اصلی پیشنهادی برای برگزاری این مسابقات باغ گلستان است.این باغ به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش بهترین مكان برای برگزاری چنین مسابقاتی خواهد بود. اگر این مكان فراهم نشود، دنبال برپایی این مسابقات در كنار پارک شاپوری هستیم.
مرادی با اشاره به لزوم حمایت ویژه از این رشته گفت: هدف اصلی از برگزاری این مسابقات آشنایی هرچه بیشتر مدیران با واقعیت سوارکاری لرستان است.
وی ادامه داد: بسیاری بر این عقیده‌اند که اسب‌سواری یک رشته محدود و مختص به افراد خاصی است. اما با برگزاری این مسابقه نگاه مسئولان به این رشته مهیج تغییر خواهد یافت.
این مقام مسئول بیان کرد: تیم استقامت استان در مسابقات کشوری اسفندماه سال گذشته رتبه یکم تا سوم کشوری را به خود اختصاص داد.
وی اظهار کرد: در اردیبهشت نیز مسابقات استقامت 40 کیلومتر کشور برگزار شد و به تناوب در هر ماه مسابقات متعددی در این حوزه خواهیم داشت.
رئیس هیأت سوارکاری استان با اشاره به این‌که علاقه زیادی به فعال کردن مسابقات کورس در استان داریم، اضافه کرد: به دلیل استاندارد نبودن پیست اسب‌دوانی خرم‌آباد امکان برگزاری مسابقات کورس در شرایط کنونی در استان وجود ندارد.
مرادی گفت: در سراسر استان باشگاه‌های خصوصی فعالیت خوبی دارند. به‌عنوان نمونه در شهرستان خرم‌آباد 4 باشگاه خصوصی آمادگی آموزش به علاقه‌مندان این رشته است.
وی افزود: رشته سوارکاری بسیار مفرح و جذاب است. دادن به  بسیاری از شهرها از این رشته برای درمان و روحیه در بیماری اوتیسم استفاده می‌كنند. بیماران اوتیسمی را به سمت این رشته ترغیب می‌کنند. امیدواریم با حمایت مسئولان گام‌های مناسبی در این مورد برداریم.
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت راه اندازی پیست اسب‌دوانی خرم آباد بیان کرد: در صورت راه‌اندازی پیست سوارکاری بسیاری از مشکلات حل خواهند شد و می‌توان به استقلال دست‌یافت.
وی یادآور شد: امیدواریم مسئولان حمایت‌های ویژه‌ای از این رشته داشته باشند، چرا که این رشته توانایی کمک به توسعه استان را داراست.
مرادی بیان کرد: با وجود این‌که بسیاری از مربیان استان سال‌های سال در این رشته فعالیت کرده‌اند، اما کارت مربیگری ندارند. با مکاتبات انجام شده در خردادماه امسال برنامه آموزشی برای مربیان استان برگزار خواهد شد.
رئیس هیأت سوارکاری استان با اشاره به این‌که تعیین هویت اسب‌های محلی یکی از برنامه‌های اصلی این هیأت است، ‌گفت: نژادهای مختلفی در استان وجود دارند، اما هویت هیچ‌کدام مشخص نیست، شناسنامه ندارند و ساماندهی هم نشده‌اند.وی افزود: همین عامل باعث شده که سوارکاران لرستانی هنگام شرکت در مسابقات با مشکلات زیادی دست‌و پنجه نرم کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار