کد خبر: ۲۲۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 07 May 2016
تابناک گیلان - در گذشته های نه چندان دور، جامعه ی روستایی به عنوان مردمانی مولد و زحمتکش به حساب می آمدند اما برخی سیاست های نادرست سالهای اخیر، این جامعه را به عناصری مفت خور، مصرف کننده با توقعاتی بالا تبدیل کرده است!

1- برای آموزش های مصرف بهینه آب و تغییر الگوی کشت روستاهای حاشیه ی ‫‏دریاچه ارومیه‬ گروهی هایی اعزام شده اند. مردم روستا می گویند: این کارها یعنی چی؟! خدا پدر ‫‏احمدی نژاد‬ رو رحمت کنه. یه کارت داده وقتی می کشیم، ماهی 45 هزار تومن پرداخت میکنه!

2- روستاهای گردشگری ایران می تواند محلی برای عرضه ی صنایع دستی مردم بومی باشد اما آکنده از محصولات تقلبی چینی است! ‫‏ماسوله‬ ‫؛‏کندوان‬ ؛‏ابیانه‬ همین امر موجب گلایه ی گردشگران خارجی شده است.

3- قبلا واکسن ‫‏تب برفکی‬ بصورت رایگان به روستائیان تقدیم می شد اما بدلیل جهش ویروس، واکسن های تولید داخل مفید واقع نشد و دولت مجبور به واردات داروهای فرانسوی گردید. از آنجا که برای هر گوساله، باید سه هزار تومان پرداخت شود، داروهای جدید مورد استقبال روستائیان قرار نگرفت تا گوساله های چند میلیونی آنها بخاطر سه هزار تومان تلف شوند!

4- با وجود هشدارهای مکرر به کشاورزان برای عدم استفاده از کودهای شیمیایی، می خواهند سود حاصل از محصولاتشان چندین برابر شود حتی اگر به قیمت سلامت و ایجاد بیماریهای مزمن برای هموطنان گردد...!
***
به نظر شما مقصر کیست...؟

دولت؟ روستائیان؟ مردم؟ امریکا؟ من؟ بقال سر کوچه شون؟

مهرداد خوشکار مقدم/روزنامه نگار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار