استاندار البرز مطرح کرد
در سطح ملی انتقاداتی می شود که گویی برجام اتفاق مهمی نیست، گاهی این نقدها بنحوی است که سرمایه گذاران نیز برداشت می کنند در داخل مخالفان نمی خواهند برجام اجرایی شود. رییس جمهوری در این زمینه معتقد هستند نقدها مفید و موثر خواهد بود اما نه اینکه در اصل عمل مخالفت صورت گیرد.
کد خبر: ۲۲۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 07 May 2016
استاندار البرز  با بیان اینکه برجام را کسانی به فرجام رسانده اند که مورد قبول و تأیید مقام معظم رهبری، امت انقلابی و دولت محترم هستند، به گشایش فرصت های سرمایه گذاری اقتصادی در استان اشاره کرد و حجم سرمایه گذاری خارجی  در استان را  بعد از برجام، انعقاد 12 تفاهم نامه اقتصادی با اعتباری بالغ بر 150 میلیون دلار اعلام کرد.
سیدحمیدطهائی در جلسه شورای اداری استان که با حضور عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه و جمعی از مسئولان در سالن شهدای دولت برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبان، نقش این دیپلمات کشور را در موضوع مذاکرات مورد اشاره قرار داد و  اظهار داشت:  دکتر عراقچی به عنوان عضو هیات همراه با دکتر ظریف از ابتدا بعنوان معاون یاری دهنده و به معنای واقعی در کلیه مذاکرات و مسائل عمده در جایگاه معاونت امور حقوقی و بین الملل وزارت خارجه صبورانه مسائل را پیگیری می کردند و در مجامع بین المللی در مقابل کسانی که دنبال تضعیف نظام و انقلاب اسلامی بودند، فعالانه عمل نمودند و موفقیت های خوبی نیز کسب کردند و به عنوان خدمتگزار از همه عزیزان تشکر و قدردانی می نمایم.
وی افزود: وقتی در سال 92 قرار شد مذاکرات شروع شود، سه موضوع اصلی، بعنوان محوری ترین مسائل برای ما اهمیت داشت و بقیه فرعی بودند، نخست اینکه شش قطعنامه در شورای ملل لغو ، انرژی هسته ای به عنوان انرژی صلح آمیز در اختیار دانشمندان قرار گیرد و  سوم اینکه تحریم ها لغو شود.
استاندار البرز با اشاره به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام اسلامی پیرامون منتقدان برجام و تلاش های دیپلمات ها و سران مذاکره کننده، افزود: برجام را کسانی به فرجام رسانده‌اند که مورد قبول و تأیید مقام معظم رهبری، امت انقلابی و دولت محترم هستند، لذا بعد از مذاکرات شاهد آن هستیم این مهم از سوی شورای امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی تصویب می شود و برجام وارد فاز اجرایی و عملی خود می گردد.
نماینده عالی دولت در استان گفت: در سطح ملی انتقاداتی می شود که گویی برجام اتفاق مهمی نیست، گاهی این نقدها بنحوی است که سرمایه گذاران نیز برداشت می کنند در داخل مخالفان نمی خواهند برجام اجرایی شود. رییس جمهوری در این زمینه معتقد هستند نقدها مفید و موثر خواهد بود اما نه اینکه در اصل عمل مخالفت صورت گیرد.
وی با تأکید بر اینکه هر جا پای منافع ملی در میان است باید محکم پای اقدامات خود محکم بایستیم، افزود: مخالفان اگر می بینند منافع ملی ایجاب می کند از موضوعی که همه نظام اسلامی در مورد آن به جمع بندی رسیده اند، همراهی و کمک کنند و تلاش کنند، ضعف ها برطرف شود.
استاندار البرز با بیان اینکه مشابه این شرایط در سایر نقاط دنیا نیز وجود دارد و نحوه برخوردها متفاوت است تصریح کرد: به عنوان نمونه در رقابت های انتخاباتی، تا جایی که منافع ملی در میان است، مردم طبق قوانین عمل کرده و مراعات مسائل ملی را دارند و این رویه باید مورد توجه ما نیز قرار گیرد.
طهائی با مهم برشمردن رفع موانع فرا روی سرمایه گذاران خارجی در شرایط فعلی و باشعاری که سرلوحه کار در سال جدید قرار گرفته است، بیان کرد: امسال توسط مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است، بنابراین باید مسائلی که بر اقتصاد داخلی ما تأثیر مستقیم دارد و درآمدهای ملی و تولید را تحت تأثیر قرار دهد تقویت شود؛ما نیاز داریم بخش تولید را با قوت و قدرت پیش ببریم و تمامی موانع را از سر راه برداریم.
استاندار البرز گفت: در این راستا ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به فرمان مقام معظم رهبری از ابتدای سال در کشور فعال شده و در استان نیز برای جلوگیری از تعطیلی واحدها، کمک و یاری به صنایع تلاش می شود و اگر دست به دست هم دهیم می توانیم موفقیت هایی که مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم و بودجه پیش بینی کرده است، تحقق ببخشیم.
نماینده عالی دولت در استان در محور دوم سخنان خود به معاون امور حقوقی و بین الملل خارجی گزارشی از  اقدامات انجام شده در حوزه سرمایه گذاری خارجی ارائه داد و بیان کرد:  در استان البرز بعد از تصویب برجام، 12 تفاهم نامه با  شرکت های خارجی با اعتباری بیش از یک میلیارد و 150 میلیون سرمایه گذاری شده است که حجم  عملیاتی شده آن 650 میلیارد تومان با اشتغالزایی 700 نفر بوده است.
 طهائی میزان  جذب سرمایه گذاری خارجی در استان را  10 درصد اعلام کرد و گفت: در سال 94 ، مجموع سرمایه گذاری خارجی در البرز با 34 برابر رشد نسبت به سال 93 همراه بوده است.
استاندار البرز همچنین با اشاره به تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی افزود: این ستاد جلسات و کارگروه های خود را به صورت مستمر تشکیل داده و به جد پیگیر اجرای تحقق راهبردهای عملیاتی آن است. در این راستا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیش از 270 مورد مصوبه اجرایی و در جهت رفع موانع تولیدی بوده است.
نماینده عالی دولت در اسنان همچنین بیان کرد: حجم صادرات استان 66 درصد رشد داشته است که البته این رقم فراتر از آمار صادراتی محصولات این استان است که از دیگر فرودگاه  ها صورت می گیرد.
طهائی ادامه رشد جمعیت را نیز فراتر از مرز سه میلیون نفر خواند و افزود: طبق آمار رسمی جمعیت این استان، 2 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت است، اما بیش از 3 میلیون جمعیت در البرز اسکان دارند. دولت بخشی از مسئولیت های پایتخت را نیز به البرز واگذار کرده است و از این بابت مدیران استان بخشی ازمشکلات را نیز به دوش می کشند تا بار مسئولیت مسئولان ملی کاهش پیدا کند.
وی افزود: امید می رود در سال جاری شعار ملی را تحقق ببخشیم و در عین حال قدردان تلاش های فضای امید و شادابی و تلاش در جهت  شکوفایی تولید باشیم.
طهائی گفت: شرایط بعد از برجام رونق بیشتری گرفته است،شرکت های خارجی متعددی خواهان مشارکت سرمایه گذاری هستند که پیش شرط ما، نخست انتقال تکنولوژی و صادرات کالاهای خود در سبد بین المللی است و صرفاً این نیست سرمایه گذار سرمایه بیاورد و سود خود را ببرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار