مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: تا انتهای سال جاری 15 ایستگاه دیگر دوچرخه احداث خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 06 May 2016
به گزارش تابناك رضوي، مهدی امامی میبدی در خصوص احداث ایستگاه‌های دوچرخه در شهر مشهد اظهار كرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته باید 150 ایستگاه دوچرخه در سطح شهر مشهد احداث شود که تاکنون 123 ایستگاه در حال بهره‌برداری است.
 
وی افزود: تا انتهای سال جاری 15 ایستگاه دیگر دوچرخه احداث خواهد شد که پنج ایستگاه از این تعداد جانمایی شده است.
 
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: این پنج ایستگاه در میدان نمایشگاه، بولوار شهید منتظری - سه‌راه بعثت، تقاطع بولوار امامت و آموزگار، بولوار وکیل‌آباد - ابتدای بولوار لادن و بولوار وکیل‌آباد - ابتدای بولوار دانش‌آموز احداث خواهد شد.
 
امامی میبدی گفت: همچنین 10 ایستگاه دیگر در حال تکمیل سازه و شبکه برق‌رسانی است.
 
وی همچنین در خصوص احداث مسیرهای ویژه دوچرخه ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته باید 120 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در شهر مشهد احداث شود که تاکنون 77 کیلومتر آن زیر بار تردد دوچرخه‌ها رفته است.
 
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اظهار كرد: از آنجایی که در برخی از معابر شهر مشهد امکان ایجاد مسیر ویژه دوچرخه نیست به صورت آزمایشی بخشی از قسمت سواره‌روی این معابر با استفاده از موانع ترافیکی جدا و به مسیر دوچرخه تبدیل خواهد شد.
 
امامی میبدی همچنین تصریح کرد: در طرحی دیگر تعداد زیادی قفل چرخ‌وند برای دوچرخه‌های شخصی در اماکن دولتی، نیمه‌دولتی و ارگان‌های عمومی نصب خواهد شد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه در اکثر ایستگاه‌های دوچرخه مشهد شهروندان می‌توانند از طریق من کارت هزینه استفاده از دوچرخه را پرداخت کنند، گفت: از ابتدای ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه استقبال شهروندان در خصوص استفاده از دوچرخه برای تردد در شهر افزایش پیدا کرده است به گونه‌ای که در برخی از ایستگاه‌ها خصوصاً ایستگاه‌های هسته مرکزی شهر روزانه 40 تراکنش من کارت انجام شده است.
 
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در خصوص هزینه استفاده از دوچرخه‌ها بیان کرد: استفاده از دوچرخه‌ها ساعت اول رایگان و بعد از آن ساعتی 100 تومان است.
 
امامی میبدی در پايان اظهار كرد: شهروندان با در دست داشتن مدارک شخصی خود می‌توانند به ایستگاه‌های دوچرخه مراجعه و به صورت رایگان ثبت‌نام کنند.
 
منبع: پايگاه اطلاع‌رساني شهرداري مشهد
 

برچسب ها: دوچرخه سواری ، مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار