نایب رئیس منطقه جنوبی اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی در آسیا پا برجا بودن صنعت سفالگری بعد از گذشت 7 هزار سال را جالب دانست و افزود: کیفیت سرامیک و سفال برای شورای جهانی صنایع‌دستی دارای اهمیت خاصی است.
کد خبر: ۲۲۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 04 May 2016
نایب رئیس منطقه جنوبی اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی در آسیا گفت: شورای جهانی صنایع‌دستی شهرهای فعال در حوزه صنایع‌دستی را به صورت شبکه‌ای به هم متصل می‌کند.

به گزارش  فارس، کوین مواری ظهر امروز در نشست داوران شورای جهانی صنایع‌دستی با انجمن‎های علمی، تخصصی، اتحادیه و فروشگاه‎داران لاله‎جین با تأکید بر کیفیت خوب سفال لاله‌جین اظهار کرد: مسئله جذاب برای من بازدید از کارگاه سفالگری «حاج عسگر عسگری» بود که با وجود 80 سال سن در حوزه ساخت سفال فعال است.

وی با بیان اینکه پسر هفت ساله این سفالگر نیز همپای پدر فعالیت می‌کند، ادامه داد: موضوع جالب دیگر این است که هنر سفالگری نسل به نسل از پدر به پسر می‎رسد.

نایب رئیس منطقه جنوبی اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی در آسیا پا برجا بودن صنعت سفالگری بعد از گذشت 7 هزار سال را جالب دانست و افزود: کیفیت سرامیک و سفال برای شورای جهانی صنایع‌دستی دارای اهمیت خاصی است.

وی اهداف و انگیزه برای ساخت سفال در آینده و تمایل به تبادلات بین‌المللی را از دیگر اهداف شورای جهانی صنایع‌دستی دانست و افزود: شورای جهانی صنایع‌دستی شهرهای فعال در حوزه صنایع‌دستی را به صورت شبکه‌ای به هم متصل می‌کند.

کوین مورای با بیان اینکه یکی از شهرهای چین نیز در حوزه صنعت سرامیک و صنایع‌دستی فعالیت می‎کند، بیان کرد: چین نیز درگیر صنعت سرامیک و سفال است.

وی افزود: هم‌اکنون نه تنها کیفیت کار برای شورای جهانی صنایع‌دستی مهم است بلکه باید احتمالات و امکانات در آینده را نیز در نظر بگیریم.

نایب رئیس غرب آسیا در شورای جهانی صنایع‌دستی نیز در ادامه با تأکید بر اینکه تحت تأثیر میزبانی و استقبال مردم لاله‌جین قرار گرفته‌ام، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با ثبت لاله‌جین به عنوان شهر جهانی سفال میزان صادرات سفال این شهر را بالا ببریم.

احمد الفارسی از برگزاری بزرگترین مجمع جهانی صنایع‌دستی در آینده نزدیک در اصفهان خبر داد و افزود: امیدواریم لاله‎جین در این مراسم حضور داشته باشد و خوش بدرخشد.

وی با تأکید بر اینکه در این مجمع از سراسر دنیا حاضر هستند، ادامه داد: این مجمع می‎تواند فرصت خوبی برای لاله‎جین باشد که هنر، طراحی و نوآوری خود را به نمایش بگذارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار