صادرکنندگان سفال لالجین تولیدات سفال این شهر را به بیش از 18 کشور دنیا صادر می‌‌کنند که به طور میانگین سالانه بیش از 9 هزار تن سفال به ارزش 38 میلیون دلار صادرات سفال از لالجین صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۲۲۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 04 May 2016
رئیس انجمن صادرکنندگان سفال لالجین گفت: سالانه 38 میلیون دلار سفال از شهر لالجین به نقاط مختلف دنیا صادر می‌شود.

به‌گزارش ایسنا،"محمد بشیری" چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه در نشست داوران بین‌المللی یونسکو به منظور ثبت جهانی شهر لالجین،اظهارکرد: انجمن صادرکنندگان سفال لالجین در سال 87 به ثبت اتاق اصناف ایران رسیده است و در حال حاضر 30 عضو دارد

وی تصریح کرد: انجمن صادرکنندگان سفال لالجین توانسته در دومین سال تأسیس خود یک صادرکننده نمونه کشوری و 5 صادرکننده نمونه استانی را به خود اختصاص دهد که این موضوع افتخار بزرگی برای لالجین و استان همدان به‌شمار می‌رود.

بشیری ابراز امیدواری کرد این روند با همکاری شورای جهانی صنایع دستی تداوم پیدا کند و ادامه داد: صادرکنندگان سفال لالجین  تولیدات سفال این شهر را به بیش از 18 کشور دنیا صادر می‌‌کنند که به طور میانگین سالانه بیش از 9 هزار تن سفال به ارزش 38 میلیون دلار صادرات سفال از لالجین صورت می‌گیرد.

وی درپایان خاطرنشان کرد: سفال لالجین به واسطه مواد اولیه و نیروی کار ارزان قیمت تمام شده مناسبی داشته و این مزیت سفال لالجین نسبت به سایر نقاط به شمار می‌رود.
برچسب ها: سفال لالچین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار