مدیر حوزه علمیه همدان گفت: باید به مسایل فرهنگی و ورزشی در مدارس علمیه توجه بیشتری شود و برنامه‎های ورزشی این مدارس گسترش یابد.
کد خبر: ۲۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴ 14 April 2015
مدیر حوزه علمیه همدان گفت: باید به مسایل فرهنگی و ورزشی در مدارس علمیه توجه بیشتری شود و برنامههای ورزشی این مدارس گسترش یابد.

به گزارش ایرنا ؛ حجت الاسلام مصطفی موسوی اصفهانی در جمع مدیران و معاونان اداره کل ورزش و جوانان همدان اظهار کرد: هم اکنون با کمبود بودجه در بخش ورزش و امورعمرانی مواجه هستیم و در این راستا باید مسوولان اعتبارات بیشتری در اختیار ورزش حوزه علمیه قرار دهند تا طلاب با انگیزه و آمادگی بالا بهتر به تحصیل بپردازند.

وی بیان داشت: از جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری استان همدان یک هزار و 500 نفر طلبه هستند و همین تعداد نیز فضایی برای ورزش ندارند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب سال ها باید سکان دار هدایت جوانان کشور باشند گفت: امروز یکی از نقشه های شوم دشمنان در دنیا این است که نسل جوان ما، پژمرده و سست و فاقد قدرت تصمیم گیری باشد.

حجت الاسلام موسوی اصفهانی افزود: در راستای اجرای فرمایش رهبری باید سرانه ورزشی برای طلاب و خانواده های آن ها در نظر گرفته شود تا مشکل ورزش این حوزه حل شود.

وی گفت: فعالیتهای فرهنگی و ورزشی بهانهای برای توجه به نیازهای روحی و معنوی طلاب و روحانیان بوده و بیش از گذشته باید به این مسائل توجه شود.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این نشست با تاکید بر نقش حضور روحانیون در حوزه ورزش گفت: ورود روحانیت و طلاب به عرصه ورزش برکات بسیاری خواهد داشت و الگوسازی اخلاقی در جامعه ورزشی صورت می گیرد.

سیدعبدی افتخاری افزود: ورزش همدان در چند سال اخیر با مساعدت مسولین، ساخت پروژه های بزرگ را اولویت قرار داده و بیش از دو هزار میلیارد ریال در استان همدان فضای ورزشی ایجاد شده است.

وی ادامه داد : احداث سالن سرپوشیده شش هزار نفری انقلاب ، ساخت و تکمیل ورزشگاه 15 هزار نفری شهید مفتح، احداث مجموعه ورزشی 10 هزار نفری شهید حاجی بابایی، احداث هشت مجموعه ورزشی اختصاصی بانوان در هشت شهرستان همدان، ساخت سالن های سرپوشیده با ظرفیت یک هزارو 500 تا سه هزار نفر در سطح شهرستان های همدان، ساخت مجهزترین و مرتفع ترین سالن سنگنوردی خاورمیانه در همدان و توسعه فضای ورزش روستایی از مهمترین طرح های ملی احداث شده در این استان بوده است .

سید عبدی افتخاری افزود : در چند سال گذشته سعی شده به مناطق محروم توجه ویژه ای شود و در همین راستا 18 سالن ورزشی در سطح شهر همدان احداث شد.

مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در تقویت فضای معنوی در ورزش اظهار کرد: به غیر از بحث قهرمانی فضای ارزشی و سالمی در ورزش استان وجود دارد و با بهره گیری از بیانات مقام رهبر معظم انقلاب سعی شده توجه به بحث فرهنگی سرلوحه کلیه امور قرار گیرد.

وی بیان داشت: برگزاری اردوهای معنوی راهیان نور ، اعزام ورزشکاران به سفرهای زیارتی ، برگزاری همایش ها ، برگزاری عزاداری و جشن های مذهبی از کارهای فرهنگی است که اداره کل ورزش و جوانان استان در کنار امور ورزشی توجه خاصی به آن داشته است.

افتخاری، تکریم و تجلیل از نخبگان و فرهیختگان جوان و اخلاق مدار ورزشی را از اولویت کارها دانست و ادامه داد: ورود روحانیت و طلاب به عرصه ورزش برکات بسیاری خواهد داشت و الگوسازی اخلاقی در جامعه ورزشی صورت می گیرد.

وی با تاکید بر این که باید در کنار جاذبه ورزش، جاذبه دینی نیز ایجاد شود گفت: نسل جوان از نظر فطرت دینی، پاک، سالم و با انگیزه است و می توانیم از جاذبه ورزش برای تربیت دینی جوانان استفاده کنیم .

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به حضور بانوی محجبه همدانی در المپیک لندن گفت : موفقیت مه لقا جام بزرگ در بازی های المپیک لندن و بالا بودن جایگاه وی نسبت به ورزشکاران دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا به رغم عدم کسب مدال نشانه این است که بانوان ایران اسلامی این توانایی را دارند که در هر صحنه ای حاضر شوند و برای موفقیت خود و کشورشان تلاش کنند.

وی ادامه داد : حضور مه لقا جامه بزرگ بانوی ورزشکار همدانی افتخار بزرگی برای ایران اسلامی و استان همدان است که با تلاش و کوشش مجوز حضور در بازی های مهم المپیک لندن را به دست آورد ضمن اینکه محجبه بودن وی افتخاری دیگر است که باید این فرهنگ خوب و ناب اسلامی در جامعه ترویج یابد.

در این نشست برنامه ها و عملکرد فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان تشریح شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار