مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه در چند سال گذشته توجه به مناطق محروم اولویت بوده است، گفت: در چند سال اخیر ۱۸ سالن ورزشی در شهر همدان احداث شده است.
کد خبر: ۲۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ 14 April 2015
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه در چند سال گذشته توجه به مناطق محروم اولویت بوده است، گفت: در چند سال اخیر ۱۸ سالن ورزشی در شهر همدان احداث شده است.

به گزارش مهر ؛ سید عبدی افتخاری اظهار داشت: ورزش همدان در چند سال اخیر با مساعدت مسئولان، ساخت پروژه های بزرگ را اولویت قرار داده و بیش از دو هزار میلیارد ریال در استان همدان فضای ورزشی ایجاد شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان افزود: احداث سالن سرپوشیده شش هزار نفری انقلاب، ساخت و تكمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید مفتح، احداث مجموعه ورزشی ۱۰هزار نفری شهید حاجی بابایی، احداث هشت مجموعه ورزشی اختصاصی بانوان در هشت شهرستان همدان، ساخت سالن های سرپوشیده با ظرفیت ۱۵۰۰ تا سه هزار نفر در سطح شهرستان های همدان، ساخت مجهزترین و مرتفع ترین سالن سنگنوردی خاورمیانه در همدان و توسعه فضای ورزش روستایی از مهمترین طرح های ملی احداث شده در این استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته سعی شده به مناطق محروم توجه ویژه ای شود، بیان داشت: در چند سال اخیر ۱۸ سالن ورزشی در شهر همدان احداث شده است.

افتخاری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تقویت فضای معنوی در ورزش، اضافه کرد: خوشبختانه به غیر از بحث قهرمانی فضای ارزشی و سالمی در ورزش استان وجود دارد و با بهره گیری از بیانات مقام معظم رهبری سعی شده توجه به بحث فرهنگی سرلوحه امور قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان عنوان داشت: برگزاری اردوهای معنوی راهیان نور، اعزام ورزشکاران به سفرهای زیارتی، برگزاری همایش ها، برگزاری عزاداری و جشن های مذهبی از جمله کارهای فرهنگی است که اداره کل ورزش و جوانان استان در کنار امور ورزشی توجه خاصی به آن داشته است.

وی تکریم و تجلیل از نخبگان و فرهیختگان جوان و اخلاق مدار ورزشی را از اولویت کارها دانست و با مهم ارزیابی کردن حضور قشر روحانی در ورزش ادامه داد: ورود روحانیت و طلاب به عرصه ورزش برکات بسیاری خواهد داشت و الگوسازی اخلاقی در جامعه ورزشی صورت می گیرد.

افتخاری با تاکید بر اینکه باید در کنار جاذبه ورزش، جاذبه دینی نیز ایجاد شود، گفت: نسل جوان ذاتا از نظر فطرت دینی، پاک، سالم و با انگیزه است و می‌توانیم از جاذبه ورزش برای تربیت دینی جوانان استفاده کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به حضور بانوی محجبه همدانی در المپیک لندن گفت: موفقيت يك خانم ورزشكار محجبه چون مه‌لقا جامه‌‌بزرگ در بازي‌هاي المپيك لندن و بالا بودن جايگاه وي نسبت به ورزشكاران ديگر كشورهاي اروپايي و آمريكا عليرغم عدم كسب مدال نشانه اين است كه بانوان ايران اسلامي اين توانايي را دارند كه در هر صحنه‌اي حاضر شوند و براي موفقيت خود و كشورشان تلاش كنند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار