تابناک کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل کمیته امداد استان از خودکفایی و توانمندی یک هزار و 88 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۲۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۲ 03 May 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل کمیته امداد در سفر دو روزه به شهرستان کهگیلویه با فرماندار، بخشداران و ائمه جمعه شهرستان کهگیلویه دیدار کرد.
فرید محبی در دیدار با فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه کمیته امداد برنامه های خود را متناسب با شعار سال ادامه خواهد داد، هدف از این دیدار را ایجاد فضای بهتر و مؤثرتر برای خدمات رسانی به جامعه هدف این نهاد دانست و بیان کرد: سیاست توانمند سازی اقتصادی خانواده ها با اجرای 2100طرح اشتغال در سال گذشته با اعتباری بالغ بر 250میلیارد و 700میلیون ریال در سطح خانواده ها با جدیت اجرا شد.
وی افزود: در این راستا یک هزار و 88 خانوار مددجو در سال گذشته به خودکفایی رسیده و از گردونه حمایت کمیته امداد خارج شدند.
مدیرکل کمیته امداد اظهار کرد: آماده هر نوع همکاری با دستگاههای اداری در خصوص مسائل اجتماعی، پدیده شوم اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی ومهاجرت هستیم؛ تکلیف کمیته امداد صرفاً انجام کارهای تخصصی درخصوص کمک به نیازمندان است و از ورود به مسائل سیاسی پرهیز خواهد نمود.
فرماندار شهرستان کهگیلویه ضمن تقدیر از خدمات کمیته امداد، گفت:کمیته امداد در بحث اشتغال به خوبی عمل نموده و از جمله دستگاههایی است که می تواند با ایجاد طرحهای اشتغال به توسعه و رشد اقتصاد کمک نماید و خوشحالی ما وقتی است که طرح های این نهاد موجب خودکفایی و توانمندی مددجویان شده و آمار تحت حمایتی ها کاهش یابد.
علی پوزش گفت: شهرستان کهگیلویه از شهرستانهای بزرگ استان و دارای بخش های محروم قلعه رئیسی و دیشموک است که نیازمند خدمات رسانی بیشتر در این زمینه هاست.
وی از مهاجرت بعنوان یکی از آسیب هایی یاد کرد که دامنگیر شهرستان شده و در این راستا نقش آفرینی کمیته امداد در بحث اشتغال می تواند به برون رفت از این معضل کمک کند.
مدیر کل کمیته امداد همچنین در ادامه در دیدار با بخشدار چاروسا(قلعه رئیسی) اظهار کرد: ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده های تحت حمایت و سرکشی از مناطق محروم جزءاولویت های کاری این نهاد می باشد.
بخشدار چاروسا اظهار کرد:کمیته امداد قلعه رئیسی یکی از دستگاههای نمونه در بخش چاروسا بوده و خدمات خوبی به مردم مستمند ارائه می نماید.
حیات پرواز اضافه کرد: باید تلاش کنیم اشتغال، بومی سازی شود و ظرفیت و استعدادهای مناطق شناسایی و بر اساس آن اشتغال ایجاد شود.
مدیرکل کمیته امداد همچنین در دیدار با امام جمعه شهر قلعه رئیسی توجه به مسائل فرهنگی خانواده ها را از مهمترین برنامه های کاری این نهاد بیان نمود و تصریح کرد:کمیته امداد در حوزه فرهنگی و تربیتی خانواده ها، تعمق باورهای دینی، اعتقادی و توجه ویژه به آرمانهای امام ونظام، بصورت مستمر خدمات خود را ارائه می دهد.
خودکفایی 1088 خانوار مددجوی کمیته امداد 
امام جمعه شهر قلعه رئیسی در این نشست مردم قلعه رئیسی را مردمی ولایت مدار دانست وگفت: کار کمیته امداد ارزشمند است و به فرموده امام راحل بهترین عبادت خدمت به خلق خداست.
حجه السلام محمود صلواتی افزود: باید اولویت فعالیت های امداد مبتنی بر کارهای فرهنگی و اشتغال باشد و با توجه به اینکه کمیته امداد یک نهاد ارزشی و انقلابی است تبیین فرامین امام راحل و مقام معظم رهبری در کارهای فرهنگی لحاظ شود و نظارت بر طرحهای اشتغال جهت کمک به اقتصاد خانواده ها و درآمد زایی آنان تداوم داشته باشد.
مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه سفر خود به بخش دیشموک با امام جمعه وبخشدار دیشموک دیدار و بر توجه و نگاه ویژه این نهاد به مناطق محروم تأکید و اظهار کرد: امداد رسانی و خدمات رسانی به محرومین کار تخصصی و ذاتی کمیته امداد است.
مدیرکل کمیته امداد در ادامه سفر خود در دیدار با امام جمعه شهر دهدشت بیان کرد: توجه جدی به مناطق کمتر توسعه یافته از برنامه های اصلی کمیته امداد است و با توجه به شرایط فقر توجه جدی به مسائل فرهنگی –بینشی –اعتقادی و آشنایی با معارف غنی اسلام با پیاده نمودن نظام جامع تربیتی در دستور کار این نهاد قرار دارد.
محبی با اشاره به این موضوع که کمیته امداد وابسته به مقام معظم رهبری است وخط ما خط خدمات رسانی است، افزود: در بحث زکات تلاشهای خوبی انجام گرفت که دنبال زکات حقیقی مردم هستیم و به آمارهای صوری اعتقادی نداریم و سعی بر این است که سهم فقرا را از زکات افزایش دهیم.
حجه السلام سیدنصیر حسینی امام جمعه شهر دهدشت گفت: جامعه هدف کمیته امداد امید انقلاب هستند باید در کنار کارهای عمرانی،کارهای فرهنگی نیز انجام شود؛ بحث شعار سال و اقتصاد مقاومتی مدنظر قرارگرفته به طوری که با ایجاد طرحهای اشتغال و ایجاد کسب و کار، امید و سرزندگی به خانواده های مردم برسد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسنقلی خان
|
-
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
مدیر کل از اخراج نیروهاش هم خبر داره یا فقط آمار سوری خودکفایی و خودکفاشدن میده .
خخخخ لعنت بر آل دروغ و تزویر خصوصا برادر ......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار