وزیر کشور با بیان اینکه مشکل خاص امنیتی در کشور ما وجود ندارد، گفت: ما قبل از ۲۲ بهمن توانستیم در شرق کشور گروهی را شناسایی و دستگیر کنیم که از سال ۸۷، نود ترور انجام داده بودند.
کد خبر: ۲۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 13 April 2015
دستگیری گروهی با ۹۰ ترور از سال ۸۷ تاکنونبه گزارش تابناک یزد، رحمانی فضلی با بیان اینکه رویکرد جدید و درست رئیس جمهور در توسعه پایدار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ما در انتخاب همکاران در ستاد وزارت کشور اولویت را بر هماهنگی با سیاست‌های دولت و همگرایی کامل قرار دادیم و باید بگوییم ما در یک تعامل نزدیک اما با حفظ استقلال دولت نسبت به دوره‌های قبلی استانداران را انتخاب کردیم.

وی با بیان اینکه از اقدامات موثر وزارت کشور آزادی 4 گروگان در سال گذشته بود خاطرنشان کرد: موضوع اسیدپاشی اصفهان به طور جدی در اولویت پیگیری وزارت کشور است و در واقعه شیراز نیز چند نفر دستگیر و به قوه قضاییه معرفی شده‌اند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در کنترل مرزها اقدامات موثری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: اتباع بیگانه از موضوعات مهمی است که بخش عمده‌ای از آنان به کشورشان برگشتند.

وزیر کشور ادامه داد: 95 درصد اعتبارات پرداختی نسبت به دولت و هم در بخش عمرانی افزایش پیدا کرده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: عدم رصد تحولات اجتماعی از هدف‌های ما بوده است که در حال حاضر وزارت کشور مرکزی را برای رصد تحولات اجتماعی راه‌اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه کمیته‌های مختلف اقتصادی به منظور توسعه روابط با کشور همسایه در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: برای واگذاری 20 میلیون کارت هوشمند در سال جاری تمهیدات لازم ایجاد شده است.

رحمانی فضلی از ایجاد مرکز مونیتورینگ ستاد بحران به عنوان اقدامات خوب و موثر وزارت کشور نام برد و خاطرنشان کرد: امسال در وزارت کشور سال سیاست داخلی است چرا که دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان برگزار می‌شود که زمان‌بندی و تقویم انتخابات به عهده معاون سیاسی زارت کشور است.

وزیر کشور ادامه داد: ما در سال جدید با عنایت به برگزاری انتخابات نیازمند آرامش سیاسی کامل در کشور هستیم که رسانه‌ها می‌توانند فضای انتخاباتی را با طرح مباحث مبنایی و به دور از تشویش آغاز کنند.

وی با بیان اینکه موضوع شیراز به طور جدی پیگیری شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلیه مدارک واسناد در اختنیار قوه قضاییه برای بررسی است و ما باید تحمل سخنرانی یک فرد را با هر گرایش داشته باشیم که متاسفانه برخی دستگاه‌ها کوتاهی کردند.

وزیر کشور با بیان اینکه تاکنون به دلایل اخلاقی و اجتماعی فرصت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را نداشتیم خاطرنشان کرد: آئین‌نامه با حضور دستگاه‌های مرتبط برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها در حال تدوین است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه منشأ ورود پول‌ها در حوزه سیاست و قدرت باید شناسایی شود، خاطرنشان کرد: در انتخابات باید منشأ پول‌های تبلیغاتی کاملاً مشخص باشد.

وزیر کشور درباره برگزاری انتخابات استانی اظهار داشت: این موضوع به عنوان یک طرح در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است که با کلیات طرح مخالفتی نداریم اما نگرانی ما از ایجاد اشکال در حلقه ارتباطی نمایندگان با شهرها است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه دولت مطلقاً وارد انتخابات نخواهد شد، اظهارداشت: هی مقام دولتی حق ورود به انتخابات را ندارد و در این موضوع با هر تخلفی برخورد می‌کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: دستگیری سلام ریگی هنوز برای ما قطعی نشده است.

وی اظهار داشت: ما هیچ مشکل خاص امنیتی جز اقدامات محدودی بر مرزها که آن هم به دلیل شرایط مرزی کشور ماست و ناامنی که در کشورهای همسایه وجود دارد نداریم.

وزیر کشور در عین حال تصریح کرد: ما در حوزه فیزیکی، اطلاعاتی و نرم‌افزاری تلاش می‌کنیم بحث امنیتی را مستحکم‌تر کنیم.

وی همچنین گفت: ما قبل از 22 بهمن توانستیم در شرق کشور گروهی را دستگیر و شناسایی کنیم که از سال 87 نود ترور را انجام داده بودند.

وزیر کشور در خصوص حادثه شیراز از بازداشت 8 نفر از معترضان خبر داد و افزود: اما حدود 38 نفر دیگر شناسایی نشدند.

وی افزود: مقررشد،کارشناسان وزارت ورزش و کشور آیین نامه نحوه حضور زنان در استادیوم ها را تهیه کنند که اینکار رو به اتمام است.

رحمانی فضلی از سفر معاون امنیتی به پاکستان خبر داد و گفت: امنیت شرق و جنوب شرق کشور به سپاه واگذار شده است.

وی تأکید کرد که باید قانون ضد پول شویی را فعال کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه منشأ ورود پول‌های کثیف به انتخابات را باید شناسایی کنیم، گفت: بدنبال ایجاد یک تبصره در این راستا در قانون هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی انجام عملیات مشترک در افغانستان و پاکستان را داریم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه کسانی که مجوز حزبشان لفو شده،از طریق نهادهای قضایی پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: رسانه ها فضای انتخابات را باطرح مباحث مبنایی آغاز و فضا را آرام اما فعال نگه دارند.

وزیرکشور در واکنش به اظهارات هاشمی رفسنجانی گفت: خوشبختانه واقعا در داخل نیروی انتظامی سرکوب و زدن نداریم، باهر برخوردی خارج ازروال قانونی،برخورد می‌شود.

وی گفت: وزارت کشور مانع تجمع مقابل سفارت عربستان نیست اما اینکه هر روز و شب تجمع کنند و ترافیک ایجادشود،نمی‌شود.

رحمانی فضلی با اشاره به انتخابات گفت: هیچ مقام دولتی حق ورود به انتخابات را ندارد اما حمایت از احزاب و گروه‌ها منعی ندارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار