نماینده مردم نوشهر و چالوس
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت:لایحه دولت با 267 هزار میلیارد تومان آورده شد اما در مجلس 293 هزار میلیارد تومان تصویب شد كه افزایش بودجه برای کمک به دولت در برخی از حوزه‌ها بود كه صورت گرفت.
کد خبر: ۲۲۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸ 02 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، قاسم احمدی لاشکی در همایش تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی که در مجتمع تفریحی و آموزشی دلگشا هچیرود برگزار شد، با نامناسب خواندن وضعیت آموزش و پرورش کشور، اظهار کرد: وضعیت و توجه به آموزش و پرورش در کشور بسیار نگران کننده است و در حال حاضر بیشترین اجحاف در حق آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

وی افزود: در گذشته برای قشر معلمان احترام خاصی قائل بودند اما امروز این فضا بیمار شده استو فضای قبلی بر آموزش و پرورش حاکم نیست كه نیازمند تغییر نگاه در این مورد است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی بر ارتقای جایگاه معلمان تاكید كرد و گفت: تلاطم هایی که در کشور وجود دارد، قطعا معلمان آن را بیشتر از همهلمس می کنند، بنابراین نیاز است جایگاه وزارت آموزش و پرورشمتفاوت دیده شود.

احمدی با تاكید بر پرداختحق فرهنگیان ومطالبات آنها از راه قانونی، اظهار کرد: در مقایسه با برخی از شغل‌ها که همراه بازنشستگی پاداش پایان خدمت خود را در مدت کوتاهی دریافت می‌کنند اما در آموزش و پرورش بازنشستگان سال 93 تاکنون تنها 10 درصد از این پاداش را گرفتند که این بی‌انصافی و اجحاف در حق فرهنگیان است.

وی خاطرنشان كرد: سال گذشته برای جبران کسری معلمان 16 هزار نفر نیرو مشغول به كار شدند که پس از هفت ماه کار کردن یک ریال نیزدریافت نکردند.

این مسئول با اشاره به وضعیت بودجه سال 95 بیان کرد: لایحه دولت با 267 هزار میلیارد تومان آورده شد اما در مجلس 293 هزار میلیارد تومان تصویب شد كه افزایش بودجه برای کمک به دولت در برخی از حوزه‌ها بود كه صورت گرفت.

احمدی لاشکی ازكاهش الزام به بودجه حاصل از نفتبرای نخستین بار خبر داد و گفت:برای آخرین بار بودجه وابستگی به نفت در سال گذشته 50.5 درصد بود كه این رقم امسال به 25 درصد رسیدولی میزان فروش بالاتر می رود.

وی افزود: تبعیض هایی در زمینه حقوق و مزایای بازنشستگان و بیمه و... فرهنگیان شاغل و بازنشسته در مقایسه با دیگر شغل ها رخ می دهد که این تبعیض از فقر نیست؛ بلکه ناشی از فرق است که باید جدی گرفته شود.

احمدی در پایان گفت: در جهت حمایت از بازنشستگان آنچه كه در توان است انجام می شود و در این راستا از هیچ كمكی فرو گذاری نخواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار