کد خبر: ۲۲۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 02 May 2016

به گزارش تابناک یزد،رئيس موسسه آموزش عالي امام جواد(ع) يزد از برگزاري ششمين دوره تجليل از استاد پيشكسوت و نمونه استان همزمان با هفته گراميداشت مقام شامخ معلم خبر داد.دكتر "محمدعلي وحدت" ظهر امروز يكشنبه دوازدهم ارديبهشت‌ماه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برگزاري تاكنون پنج دوره از اين برنامه تجليل، گفت: در دوره گذشته اين برنامه از استاد "ضیاءالله بوترابی" عضو هیأت علمی بازنشسته و از اولين استادان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و دكتر "دستخوان" از اساتيد نمونه موسسه اموزش عالي جواد تجليل شد.


وي افزود: امسال اين برنامه براي ششمين سال در روز چهارشنبه پانزدهم ارديبهشت‌ماه با تجليل از دكتر "محمود مرجانی" عضو هيات علمي دانشگاه آزاد يزد كه كتاب‌هاي ايشان بعضاً تا 19 مرتبه تجديد چاپ شده است، در محل اين موسسه آموزش عالي برگزار خواهد شد.

وحدت‌ در ادامه نيز از برگزاري سومين همايش روز ملي رياضيات به مناسبت روز بزرگداشت حكيم عمر خيام در اين موسسه آموزش عالي در روزهاي 22 و 23 ارديبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در اين همايش كه شامل برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي براي معلمان رياضي، برپايي نمايشگاه با همكاري خانه رياضيات يزد و نشست ادبي در مورد خيام است، در آيين اختتاميه از يكي از معلمان رياضي نمونه و شاخص استان نيز تجليل خواهد شد.

وي يكي از برنامه‌هاي اخير اين دانشگاه را برگزاري گردهمايي با موضوع "درآمدي بر احياء معماري و معيشت سنتي" طي سه روز در محل پرديس هنر و معماري دانشگاه ذكر كرد و گفت: در اين برنامه كه با تلاش شبانه‌روزي دانشجويان معماري انجام شد، جريان زندگي سنتي توسط دانشجويان تجربه و به نمايش درآمد و در اين مدت دانشجويان از كارگاه‌هاي مهارتي نيز بهره‌مند شدند.

رئيس موسسه اموزش عالي جواد(ع) در بخش ديگري از سخنانش اظهار كرد: موسسه آموزش عالي امام جواد(ع) يزد يك سوم دانشگاه‌هاي دولتي كارمند دارد و بودجه‌ي آن نيز يك هفتم اين دانشگاه‌هاست ولي با اين حال با افزايش بهره‌وري، در عمل از بسياري جهات موفق عمل كرده و الگويي براي تحقق اقتصاد مقاومتي است.

وي با اشاره به دو هزار و 720 دانش‌آموخته‌ي اين دانشگاه، از قبولي 30 درصدي فارغ‌التحصيلان اين مركز آموزش عالي در آزمون كارشناسي ارشد خبر داد.

وي در همين رابطه نيز از برگزاري هشتمين جشن فارغ التحصيلان اين موسسه آموزش عالي در آينده نزديك خبر داد.

به گفته‌ي دكتر وحدت‌، در حال حاضر نيز قريب 2300 دانشجو در رشته‌هاي علوم انساني، معماري و هنر و علوم فني و مهندسي در اين مركز اموزش عالي مشغول به تحصيل هستند.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي پژوهشي اين موسسه آموزش عالي، از دستيابي اين موسسه به مقام مشورتي سازمان ملل خبر داد.

اين مسئول همچنين با تشريح فعاليت‌هاي علمي و فرهنگي اين دانشگاه، به انعقاد تفاهم‌نامه‌هاي همكاري با دانشگاه يزد و اتاق بازرگاني يزد، برگزاري اولين مجمع عمومي انجمن دانش آموختگان  دانشگاه و برپايي كارگاه‌ها و كلاس‌هاي آموزشي مهارتي براي دانشجويان، برگزاري سي‌امين دوره رقابت‌هاي سراسري قران كريم، برگزاري اردوهاي راهيان نور و غيره  اشاره كرد.

 دکتر "غضنفر میرجلیلی" قائم مقام موسسه آموزش عالي امام جواد(ع) نيز در اين نشست نيري انساني را پايه اصلي اقتصاد مقاومتي خواند و گفت: دانشگاه‌ها يكي از محل‌هاي آموزش و تربيت اين نيروهاي انساني هستند.

وي گفت: موسسه اموزش عالي جواد از سالها قبل در اين مقوله ورود كرده است و سعي بر اين داشته تا دانشجويان فارغ التحصيل اين مركز اموزشي از مهارت‌هاي لازم براي ورورد به جامعه و بازار كار بهره‌مند گردند.

ميرجليلي خاطرنشان كرد: خوشبختانه در حال حاضر نيز خانواده‌ها و دنشجويان به اين باور رسيده‌اند كه مهارت‌آموزي در كنار كسب مدرك از اهميت بالايي براي آينده شغلي افراد برخوردار است لذا استقبال خوبي از  كارگاه‌ها و كلاس‌هاي مهارت‌آموزي اين موسسه مي‌كنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار