روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان يزد اعلام كرد : در ارديبهشت ماه سالجاري يكي از همياران محيط زيست اردكان موفق به ثبت تصويري از قمري ناماكوا در محدوده كوه زاغو اين شهرستان شد.
کد خبر: ۲۲۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸ 01 May 2016

به گزارش تابناک یزد،قمري ناماكوا پرنده كوچك جثه با بدني ظريف و دم خيلي بلند و مثلثي شكل است كه نر و ماده متفاوت و فاقد تغييرات فصلي هستند پرندۀ نر بالغ پيشاني، گلو و سينه سياه دارد؛ تارك سر، دو طرف گردن و سينه خاكستري و مابقي زيرتنه سفيد است.

اين گزارش مي افزايد: اين پرنده پروازي سريع، مستقيم و بطور معمول نزديك به سطح زمين دارد و با بال زدن هاي كوتاه درحالي كه دم خود را به حالت بادبزني و افراشته رو به بالا نگاه داشته است فرود مي آيد.
بيشتر وقتها خودش را روي زمين مي گذراد و در اين زمان بدليل رنگ پر و بال آن ديدنش دشوار است كه بيشتر از حبوبات، بذرها و گاهي از حشرات موجود روي سرگين دام هاي اهلي تغذيه مي كند.
در بخش پاياني اين گزارش آمده است: مناطق نيمه بياباني و خشك با بوته هاي خاردار يا درختچه ها را به عنوان زيستگاه بر مي گزيند و از مناطق جنگلي دوري مي كند.
بيش از 800 گونه گياهي، 160 نوع پرنده، 60 نوع پستاندار وحشي و بيش از 40 نوع خزنده در مناطق حفاظت شده استان شناسايي شده است.
60 نيروي محيط بان، يك ميليون و 270 هزار هكتار مناطق حفاظت شده استان يزد را محافظت مي كنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار