رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی در خارج از کشور و اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری خارجی توسط این استان در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 168 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۲۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷ 13 April 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، راضیه علیرضایی بزرگترین دستاورد تجاری این استان در سال گذشته را توسعه روابط تجاری با کشورهای آسیای شرقی برشمرد و اظهار کرد: این امر نتایج موثری برای بسترسازی و ارتقای ضریب تعاملات تجاری با کشورهای هدف به دنبال داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در سال گذشته هفت نمایشگاه اختصاصی کالا با محوریت خراسان رضوی در کشورهای افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، تاجیکستان و هنگ کنگ برپا شد که این تعداد در مقایسه با سال 1392 از رشد 40 درصدی برخوردار بود.

وی گفت: پارسال 9 هیئت تجاری نیز از خراسان رضوی به کشورهای قزاقستان، هنگ کنگ، افغانستان، تاجیکستان، اسپانیا و آذربایجان اعزام شدند که در مقایسه با سال قبل از آن حدود 200 درصد رشد داشت.

علیرضایی اظهار کرد: در سال گذشته 11 هیئت تجاری نیز از کشورهای افغانستان، عراق، هند، آذربایجان، ترکمنستان و کویت در خراسان رضوی پذیرش شدند که این تعداد در مقایسه با سال 1392 از رشد 266 درصدی برخوردار بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درباره صادرات این استان به کشورهای هدف نیز گفت: طی سال گذشته 2 میلیون و 154 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 795 میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با سال 1392 از رشد 10 درصدی در وزن و هشت درصدی در ارزش برخوردار بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار