مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: عدم استفاده از ظرفیت شورای ترافیک استان باعث شد طرح ترافیک بر زمین‌ مانده و شیراز به پارکینگی بزرگ تبدیل شود.
کد خبر: ۲۲۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸ 30 April 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:محمد فرخ‌زاده امروز با بیان اینکه این شورا از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است و شکل‌گیری جلسات مستمر آن نیاز به نگاه مسئولان استان برای بهره‌برداری ویژه از این فرصت را دارد، اظهار داشت: شورای ترافیک فارس فرصتی باورنکردنی برای توسعه در زمینه‌های مختلف حمل‌ و نقل شامل زمینی، هوایی، دریایی و ریلی و فراهم آورنده بستر فوق‌العاده برای جذب سرمایه‌گذاران و اشتغال‌زایی در استان است.

توسعه ناوگان حمل‌ و نقل عمومی، توسعه شبکه ریلی برون‌شهری و درون‌شهری، توسعه ناوگان حمل‌ و نقل هوایی به‌ویژه برای کشورهای هم‌جوار، ایجاد زیرساخت‌های جاده‌ای امن و مطمئن به‌عنوان استان معین جنوب کشور و ترانزیت در اتصال جنوب غرب و شرق به مرکز و شمال کشور، بخشی از این ظرفیت است که در توسعه استان اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی اضافه کرد: توسعه شبکه ایمن حمل‌ و نقل منطبق با طرح آمایش سرزمینی به‌ویژه خدمات شبکه حمل‌ و نقل آسان برای جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و تاریخی باعث بالا رفتن میزان خدمات عمومی و خصوصی و افزایش گردشگران داخلی و خارجی، کاهش هزینه‌های حمل بار و مسافر و کاهش مهاجرت‌های مداوم به مرکز استان و رونق سایر شهرستان‌های استان فارس خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک تصریح کرد: ارتقاء سطح دانش و آموزش شهروندان در تمام سطوح، حمایت از تولیدات و محصولات خودرویی در ابعاد مختلف شامل سواری، ریلی و واگن سازی، توسعه بوستان‌های تخصصی حمل‌ و نقلی و پیست‌های جذاب اتومبیل‌رانی و موتورسواری در مباحث ورزشی و گردشگری در ابعاد ملی و بین‌المللی، یکپارچگی شبکه حمل‌ و نقل در راستای ارائه خدمات مؤثر به ساکنین استان و کشور از جمله مواردی است که در این حوزه قابلیت فعال شدن و بهره‌برداری بیشتر دارد.

وی متذکر شد: مشارکت بین بخشی میان نمایندگان مجلس و نهادهای حاکمیتی در راستای جذب بودجه و فراهم کردن بستر جذب سرمایه‌گذاری از طریق بخش خصوصی و عمومی، مدیریت سرمایه‌های عمومی از طریق عرضه اوراق مشارکت برای توسعه شبکه‌های حمل‌ و نقل به‌جای دریافت سود بانکی، ایجاد اشتغال دائم و موقت از دیگر مزایای بهره‌گیری از این ظرفیت است.

فرخ‌زاده با اشاره به اینکه استان فارس بر اساس آمارهای غیررسمی رتبه نخست آمار بیشترین تصادفات را در کشور به خود اختصاص داده است، بیان کرد: هماهنگی بین دستگاه‌ها و تمرکز بر نقاط حادثه‌خیز و تقویت و توسعه شبکه حمل‌ و نقل ایمن می‌تواند رتبه فارس را در کشور دگرگون سازد و بخش عمده‌ای از هزینه‌های دادرسی، انتظامی، درمانی، قضایی و هزینه‌های ناشی از فروپاشی خانواده‌ها از منظر اجتماعی و خسارت به اموال عمومی را کاهش و امید و آرامش عمومی را برای استان به همراه داشته باشد.

 وی افزود: مدیران اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل حمل‌ و نقل و پایانه‌ها، اداره کل محیط‌ زیست، اداره کل پست شرکت مخابرات، شورای اسلامی استان، فرماندهی انتظامی استان، شهردار و شورای اسلامی شهر مربوطه از اعضای شورای ترافیک استان و نمایندگان برخی دستگاه‌های تسهیل‌گر، پشتیبان و سرمایه‌گذاران هستند که ریاست آن بر عهده استاندار است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک با بیان اینکه در سال 94، جلسات کمیته فنی شورای ترافیک به‌طور منظم با حضور مدیر و دبیر شورا برای گره‌گشایی‌های استانی برگزار شده است، یادآور شد: بسیاری از تصمیمات کلان شورای ترافیک استان به‌ویژه در مواردی که نیاز به هماهنگی بین ادارات و سازمان‌ها و مباحث بودجه، نقدینگی و تصمیمات راهبردی وجود دارد و موضوع مدیریت واحد شهری بیشتر احساس می‌شود بدون حضور مقام عالی استان امکان‌پذیر نخواهد بود.

فرخ‌زاده مصداق بارز این ناهماهنگی را در اجرای طرح ترافیک در سنوات گذشته عنوان و تأکید کرد: با وجود مصوبات قانونی از مراجع مختلف در سطح کشور و تأکید همگان بر اجرای این طرح، متأسفانه به دلیل عدم هماهنگی و نبود مدیریت واحد شهری این پروژه با وجود تلاش‌ها و جلسات مختلف و اطلاع‌رسانی‌های مکرر در اجرا متوقف شد که نتیجه آن تبدیل شیراز به یک پارکینگ بزرگ و افزایش چشمگیر آلودگی‌های زیست‌محیطی است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد قبل اجرای طرح اتوبوس‌رانی سریع‌السیر، خطوط ویژه، سرعت بخشی در اجرای خطوط قطار شهری جابه‌جایی تأسیسات و‌... جلوگیری از هزینه‌های دوباره‌کاری تنها بخشی از مواردی است که در صورت ایجاد مدیریت واحد شهری و حضور همه اعضا در شورای ترافیک استان و شخص استاندار می‌تواند در اجرای سریع آنها و منفعت عمومی حرکت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار