مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري ايلام گفت: شوراهاي اسلامي تبلور و نماد مشاركت جمعي و تصميم گيري هاي مربوط به امور مردم در عرصه هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي هستند.
کد خبر: ۲۲۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 30 April 2016

مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري ايلام گفت: شوراهاي اسلامي تبلور و نماد مشاركت جمعي و تصميم گيري هاي مربوط به امور مردم در عرصه هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي هستند.



به گزارش تابناک ایلام؛عباس ميرزاد روز شنبه به مناسبت روز شوراها اظهار كرد: شوراها تجلي گاه مردمسالاري ديني و نمونه كامل حاكميت مردم بر سرنوشت خويش است و همراه با شهرداري ها به عنوان دو بازوي نظارتي و اجرايي مديريت شهري نقش موثر و اساسي در اداره شهر ايفا مي كنند.

وي خاطرنشان كرد: تسهيل زندگي مردم، برطرف كردن معضلات، سالم سازي محيط زيست، پرداختن به نيازهاي فوري تر در عين اهتمام به كارهي زيربنايي و اولويت دادن به مناطق مستضعف نشين از جمله توصيه هاي مقام معظم رهبري به اعضاي شوراهاي اسلامي شهر است.
وي تاكيد كرد: شوراها در نظام مقدس اسلامي از جايگاه والايي برخوردار هستند و مصداق ان اختيارهاي فراواني است كه شوراهاي اسلامي بر اساس اصول 100 تا 106 قانون اساسي و مواد 68 تا 80 قانون از آنها برخوردار هستند.
مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري ايلام گفت: اعضاي شوراهاي اسلامي شهر بايد فرصت اعتمادسازي، خدمتگذاري و سازندگي كه از طرف مردم براي آنها ايجاد شده است را بدور از هر گونه منفعت طلبي هاي شخصي و گروهي در مسير رضايت خداوند و مردم بكار گيرند.
ميرزاد اظهار كرد: داشتن آگاهي و اطلاعات جامع در زمينه هاي مختلف مديريت محلي بويژه مديريت منابع انساني، كسب اطلاعات و آگاهي از تجارب ديگر كشورهاي جهان در مورد نحوه اداره شهرها و بهره گيري از منابع علمي و تحقيقاتي جهان براي شوراها ضرورت دارد.
وي تصريح كرد: آشنايي با فضاهاي سبز شهري، زيباسازي مبلمان شهري، سازمان هاي اداري ملي، منطقه اي و محلي، آشنايي با مفاهيم جامعه شناسي شهري و مردم شناسي و آشنايي با قوانين و حقوق مدني از ديگر ملزومات شوراهاست.
مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري ايلام با بيان اينكه از مجموع 25 شهر استان 24 شهر با 139 عضو داراي شوراي اسلامي هستند، گفت: تنها شهر اين استان كه فاقد شوراي اسلامي است شهر آسمان آباد است كه چندي پيش به علت عمل نكردن اعضاي شورا به تكليف هاي قانوني منحل شد.
ميرزاد اظهار كرد: شهردار اين شهر از طرف استاندار ايلام انتخاب شده است و زير نظر معاونت عمراني و دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري ايلام فعاليت مربوط به شهر آسمان آباد را انجام مي دهد و تاكنون توانسته است رضايتمندي مردم را نيز كسب كند.
وي تاكيد كرد: اعضاي شوراهاي اسلامي شهر بايد تركيبي از تجربه و تخصص را داشته باشند و از حوزه هاي مختلف عمراني، شهرسازي، مالي، حقوقي و ديگر رشته هاي مرتبط با مسائل شهري در آن حضور داشته باشند.
وي تصريح كرد: اعضاي شوراي اسلامي شهر ايلام در طول دوره هاي گذشته تجربه و دانش لازم در خصوص وظايف و اختيارات شورا را كسب كردند و وضعيت اعضا نسبت به دوره هاي قبل بسيار بهتر است.
استان ايلام با 585 هزار نفر جمعيت 10 شهرستان، 25 شهر و 680 روستا دارد.
نهم ارديبهشت ماه به عنوان روز شوراها نامگذاري شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار