شهرداری با کمبود درآمد و فقر کارشناسی در بدنه مواجه است، بنابراین انجام امور شهر سبز همکاری همه دستگاه‌ها را می‎طلبد.
کد خبر: ۲۲۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 28 April 2016
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه این استان در بحث «شهر سبز پایدار» دارای ظرفیت‌های خدادادی است، گفت: در مبحث شهر سبز تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش فارس، محمدرضا محمدی صبح امروز در جلسه «همدان، شهر سبز پایدار» در جمع اعضای شورای اسلامی شهر اظهار کرد: در بحث شهر سبز تاکنون اتفاقی رخ نداده است در صورتی که این مهم باید به طور جدی پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست باید به جایگاه واقعی خود برسد، بیان کرد: مفهوم توسعه پایدار در اصل 50 قانون اساسی به طور کامل آمده است.

مدیرکل محیط زیست استان همدان با بیان اینکه دین اسلام کامل‌ترین نگاه را به مقوله محیط زیست دارد، افزود: سازمان محیط زیست مأموریت نظارتی دارد و در امور اجرایی دخالت نمی‎کند.

وی با اشاره به اینکه سه درصد از مناطق استان حفاظت شده است، خاطرنشان کرد: در استان همدان 11 منطقه شکارممنوع وجود دارد.

محمدی با بیان اینکه حفظ محیط زیست با مشارکت همه اقشار مردم حاصل می‌شود، اضافه کرد: در بحث حفظ محیط زیست مشارکت دستگاه‌های دولتی نیز اولویت دارد و لازم است.

این مسئول با تأکید بر اینکه باید حساسیت لازم نسبت به حفاظت از محیط زیست ایجاد شود، خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان دو تفاهمنامه منعقد کرده و شرایط برای عقد 12 تفاهمنامه آماده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه مبنای اقدامات مناسب در حوزه محیط زیست با دیگر دستگاه‌ها فراهم شود، گفت: در بحث حفظ محیط زیست می‌توان از ظرفیت هیأت‌های مذهبی و ورزشی استفاده کرد.

شهرداری با کمبود درآمد و فقر کارشناسی در بدنه مواجه است

وی خاطرنشان کرد: در 10 ماه گذشته از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست در مقوله جرم‎‌انگاری تخریب محیط زیست اقدامات مناسبی صورت گرفته و پرونده‌های متعددی در دادگاه تشکیل شده است.

محمدی با اشاره به اینکه در برخی مواقع نصیحت و اندرز کافی نیست و باید برخورد کرد، اظهار کرد: تعدادی از دهیاران به دلیل عدم برخورد مناسب با پسماند به محاکم قضایی معرفی شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی بسیار مورد توجه است، خاطرنشان کرد: 70 درصد جمعیت در شهرها ساکن هستند و تجمع، موجب آلودگی محیط زیست می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان همدان با بیان اینکه همدان در بحث شهر سبز پایدار، کاندیدا شده است، افزود: در همین خصوص همدان زیرساخت‌های خدادادی دارد؛ نمی‌توان ادعا کرد که اقدامی از سوی دستگاه ها انجام شده است که البته اعتقاد بر این است اقدامات باید از این به بعد انجام شود.

وی با بیان اینکه پیگیری بحث شهر سبز پایدار تنها از طریق شهرداری ممکن نیست، خاطرنشان کرد: شهرداری با کمبود درآمد و فقر کارشناسی در بدنه مواجه است، بنابراین انجام امور شهر سبز همکاری همه دستگاه‌ها را می‎طلبد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار