در فروردین 95 دو و نیم میلیارد تومان جریمه توسط دوربین های کنترل ترافیک در یزد صادر شده است.
کد خبر: ۲۲۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 28 April 2016

به گزارش تابناک یزد،این حجم بالای جریمه در حالی صادر شده است که شواهد موجود همچنان از بی نظمی خوردورهای شهری دراین منطقه حکایت دارد.از طرف دیگر نیز حقوق شهروندی دراین شهر رنگ پررنگی به خود نداردبه طوریکه بر اساس تحقیقات انجام شده در 70 درصد تصادفات، مقصر اصلی عامل انسانی است و 30 درصد هم عوامل فنی و جاده‌ای دخالت دارند. البته وقتی تا پایان سال گذشته برای کنترل سرعت و ثبت تخلفات رانندگی 100 دوربین مداربسته در مناطق مختلف یزد نصب شد هنوز دست اندازهای شهری هم به وفور دیده می شود.

از نظر آموزش رانندگی در کشور بسیار ضعیف هستیم در حالی که آموزش های لازم زمینه ساز فرهنگ سازی برای رانندگی های بی خطر است. از این رو باید آموزش ها به طور مستمر به شیوه ها و طرق مختلف ارائه شود تا رعایت انضباط ترافیکی در بین آحاد جامعه نهادینه شود. به گفته کارشناسان رعایت قوانین و مقررات باید از سطوح بالا انجام شود و سپس از مردم بخواهیم که قوانین را رعایت کنند.وقتی از مردم انتظار رعایت قوانین و فرهنگ آن را داریم باید زیرساخت های لازم را فراهم کنیم.
برخی می‌گویند بهبود وضعیت ترافیکی این شهر راهی ندارد جز سخت‌گیری؛ رانندگان بد را با جریمه می‌توان کنترل کرد و برخی هم معتقدند که فرهنگ‌سازی راه حل است و باید قوانین ترافیکی را آموزش داد.
درباره موتورسیکلت‌ها هم که مصیبت ظاهرا غیرقابل علاج است انگار همه تسلیم شده‌اند که کاری نمی‌شود کرد. فرهنگ‌سازی‌ هم که سخت است و راه درازی برای رفتن دارد، صداوسیما و رسانه ها هم که حرف‌های مهم ‌تری دارد تا پرداختن به قوانین ترافیکی.
هرچه هست، حالا «رانندگی بد» دریزد بیمار بدحالی است که دکترها  و کارشناسان جوابش کرده‌اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار