دکتر بهزاد برادران دبیر اجرایی کنگره ایمونولوژی درگفتگو با تابناک تبریز:
کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی در تبریز با رئیس مرکز ایمونولوژی دنیا، نماتیندگان حوزه های مختلف ایمونولوژی از سراسر جهان و مهمانان واساتید خارجی و داخلی در تبریز در حال برگزاری است.
کد خبر: ۲۲۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 27 April 2016

1- آقای دکتر ابتدا درباره سیزدهمین کنگره ایمونولوژی و آلرژی که در تبریز برگزار میشود توضیح مختصری دهید؟

کنگره ی بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران میتواند یکی از بزرگترین کنگره ها در زمینه ی ایمونولوژی باشد که هر دو سال یک بار در ایران برگزار میشود. تعداد شرکت کنندگان در این کنگره نسبت به کنگره دوازدهم که در تهران برگزار شد بیشتر میباشد. امسال با توجه به درخواست شهر تبریز این کنگره به تبریز داده شد.

2- تاثیر این کنگره بر دانشجویان علوم پزشکی تبریز و سایر دانشگاه ها را چگونه ارزیابی میکنید؟

کنگره ها فرصت مناسبی است که افراد مختلف با توانمندی های دانشگاه آشنا شوند و کنگره ایمونولوژی فرصت مغتنمی است که اساتید دیگر دانشگاه ها و مسئولین و دانشجویان دیگر با توانمندی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و به خصوص گروه ایمنی شناسی آشنا شوند. وقتی این کنگره برگزار میشود هم زمان این امکان وجود دارد که از کارگاه های مختلف استفاده کنند که توسط اساتید محترم مخصوصاً دانشجویان و محققین و اساتید این منطقه با موضوعات و تحقیقات جدید ایمونولوژی آشنا شده و ارتباطات لازم بین دانشجویان و اساتید را برقرار سازد و این کمکی است به پیشرفت علم ایمونولوژی و کاربردی شدن آن در منطقه.


3-در زمینه اجرایی چه تغییراتی باید نسبت به کنگره های قبلی اعمال شود؟

از زمانی که مشخص شد تبریز(نزدیک 2 سال پیش) مجری و عهده دار سیزدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی خواهد شد از همان ماههای اول ما جلسات متعددی را برای هرچه بهتر برگزار شدن این کنگره تشکیل دادیم که اولین مرحله شناسایی افراد توانمند و علاقه مند در اجرای این کنگره بود.

مرحله بعد بین افراد تقسیم وظایف صورت گرفت و سپس هرکسی که وظیفه خاصی را عهده دار شده بود برای تشکیل تیم مربوطه اقدام و معرفی کرد و همزمان هم افراد با تیم خود جلسات متعدد برگزار کردند و هم با تیم اجرایی ولی آرام آرام زمانی که برگزاری کنگره نزدیک می‌شد این همکاری خیلی بیشتر و محسوس تر بود. قبلا شاید هفته ای یکبار جلسه تشکیل می شد ولی با نزدیک شدن به کنگره حداقل هفنه ای 2 بار جلسه تشکیل می‌شد و هرکس کار خود را به خوبی پیش برد.

4 در زمینه برگزاری چه مشکلاتی را پیش رو داشتید؟

مشکلاتی که در تبریز نسبت به تهران بود، پیدا کردن فضای مناسب برای برگزاری بود لذا در اولین فرصت، ما فضاهای موجود د شهر تبریز را بررسی کردیم و بین اینها مکانی که امکانات خوبی هم از نظر اقامتی و هم از نظر پذیرایی داشته باشد در واقع همان مجتمع پتروشیمی بود. که این فضا انتخاب شد و براساس این فضا ما برنامه ریزی های خود را انجام دادیم.

5- کدام کمبودهایی که در کنگره گذشته بود در این کنگره جبران کردید و این کنگره چه تفاوتی با کنگره قبلی دارد؟

در این کنگره سعی شد که اگر نواقصی در کنگره های قبلی بود رفع شود و اینکه تا چه حد توانستیم آن را رفع کنیم بستگی به قضاوت شرکت کننده های عزیز دارد ما در واقع سعی کردیم یک فضای مناسب را برای شرکت کنندگان ایجاد کنیم تا بتوانند علاوه بر تغذیه و اسکان و ... از این فرصت آموزشی و پژوهشی استفاده کنند.

خوشبختانه تعداد زیادی از همکاران برای کمک به این کنگره اعلام آمادگی کردند و به عنوان کادر اجرایی هستند و ما برحسب نیازهایمان و براساس توانمندیها، 100 نفر از افراد مربوطه را انتخاب کردیم و در جایگاهها و مسئولیتهای خاص قرار دادیم که همه دوستان شبانه روز کمک کردند به طوری که من بعضی مواقع میدیدم که ساعت 12 شب، دوستان برای کارهای اجرایی مشغول بودند که از تمامی دوستانی که در این کنگره ما را یاری کردند نهایت تشکر را دارم.

برگزاری کنگره مشکلات خاص خودش را دارد مخصوصا وقتی محدودیت مالی و فضا دارید چون برای این کنگره ما همزمان 5 سالن را نیاز داشتیم که کنگره برگزار شود و پیدا کردن این فضا برای ما مشکل بود از طرف دیگر هم محدودیت مالی، برای اینکه کمکهای مالی از طرف دانشگاه به کنگره ها محدود است و از طرف دیگر ما نمیخواستیم از لحاظ مالی به دانشجویان و شرکت کنندگان فشار وارد شود که خوشبختاانه با همکاری دانشکاهها و شرتها تا حدودی توانستیم این مشکل را حل کنیم و مشکل دیگر هم همزمانی چندین کنگره در این محدوده زمانی بود و این باعث میشد برخی از شرکتها علیرغم میلشان نمیتوانستند در تبریز شرکت داشته باشند ولی تا این حد پیشرفت کنگره خوب هست و عالی هم پیش می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار