کد خبر: ۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹ 01 February 2015

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: باید شرایط مناسب در استان البرز برای دریافت تسهیلات صاحبان صنایع فراهم شود.
به گزارش تسنیم ، ایرج موفق در جلسه کارگروه اشتغال که پیش از ظهر امروز با حضور معاون اشتغال و برنامه‌ریزی استانداری البرز، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز و برخی دیگر از مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی در استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: عدم توانایی پرداخت تسهیلات برای مراجعه‌کنندگان یکی از معضلات مهم بخش صنعت محسوب می‌شود.
وی افزود: برخی از طرح‌ها بیش از 50 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تنها در انتظار تسهیلات بانکی برای تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های خود هستند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به اینکه برخی از واحدهای صنعتی در حال حاضر کمتر از ظرفیت اصلی فعالیت می‌کنند، گفت: آمارگیری از میزان این واحدها در حال انجام است تا مشکلات این بخش با سرعت بیشتر و بهتر حل شود.
وی با اشاره به لزوم مشارکت و همسویی بخش صنعت و بانک‌ها برای انجام وظیفه بهتر در عرصه تولید، خاطرنشان کرد:‌ نرخ ارائه تسهیلات بانک‌ها بسیار بالا است و 26 درصد اعلام شده که آن نیز در زمان مراجعه به بیش از 30 درصد می‌رسد و این امر صاحبان صنایع را متضرر می‌کند.
موفق با بیان اینکه در این شرایط رقابت سالم میان محصولات خارجی و داخلی نمی‌تواند صورت گیرد، اظهار داشت: این معضلات نه تنها مربوط به استان بلکه کشوری است و تصمیمات مناسب در این زمینه باید اتخاذ شود.
وی با بیان اینکه در حال اولویت‌بندی صنایع برای ارائه تسهیلات هستیم، گفت: با توجه به اعتبارات موجود درصد کمی از صنایع را می‌توانیم تحت پوشش قرار دهیم.
مدیرکل صنعت البرز تصریح کرد: در تهران تسهیلات صنایع راحت‌تر و با مبالغ بالاتر پرداخت می‌شود در حالی که این موضوع در البرز مشکلاتی برای صاحبان صنایع در دریافت تسهیلات را به دنبال دارد.
وی با تاکید بر اینکه باید جلسه‌ای با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شود و مشکلات مورد بررسی قرار گیرد، بیان کرد: باید شرایط مناسب در استان البرز برای دریافت تسهیلات صاحبان صنایع فراهم شود.
موفق با تاکید بر اینکه باید راهکارهای مناسب برای جذب منابع در استان ایجاد شود، اظهار داشت: وضعیت جذب اعتبارات البرز در صندوق توسعه ملی مناسب نیست و در چندماه اخیر علی‌رغم پیگیری‌های موجود تنها 4 درصد افزایش داشته و از 11 درصد به 15 درصد رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار