مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: وظیفه سپاه بصیرت افزایی است اما در انتخاب دخالت نمی كند و طرفدار هیچ نامزدی نیست.
کد خبر: ۲۱۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶ 26 April 2016

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام نجات فیاضی روز سه شنبه بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و روز معلم در نشست مطبوعاتی افزود: ارزش، عظمت و جایگاه سپاه فراتر از آن است كه در جریانها و گروههای سیاسی هضم شود.
وی ،اظهار كرد: این بزرگترین خیانت به نهاد مقدسی همچون سپاه است كه آن را وابسته به جریانها و گروههای سیاسی كنیم و این كار و توطئه دشمنان است اما روشنگری و بصیرت افزایی وظیفه سپاه است كه مختص هم به زمان انتخابات نیست و این همان گفتمان دین ماست.
وی بیان كرد: حفاظت از اعتقادات و باورهای دینی مردم، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی، نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن، دشمن شناسی و ولایت مداری و دفاع از هویت انقلاب و پاسداری از آن پنج شاخصه و ویژگی مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می باشد.
حجت الاسلام فیاضی تصریح كرد: سپاه نهاد مقدسی است كه متولد و فرزند انقلاب می باشد و یكی از سرمایه های عظیم آن است و در تمام عرصه های انقلاب حضور فعال و چشمگیر دارد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان با اشاره به نقش سپاه در مبارزه با منافقین،ضد انقلابیون و قومیت گراها در اوایل انقلاب و فداركاری و از جان گذشتگی جوانان و سپاهیان در هشت سال دفاع مقدس اضافه كرد: بعد از جنگ هم این نهاد مقدس در همه عرصه ها از جمله سازندگی كشور و جنگ نرم و مبارزات فرهنگی بسیار هوشمندانه در برابر بدخواهان و دشمنان انقلاب و نظام ایستادگی كرد و نقش بی بدیل و بی نظیری ایفا نمود.
وی مجموعه سپاه و بسیج را مردان ارزشی، خالص و بی ادعای روزهای سخت برای نظام، انقلاب و كشور عنوان كرد و گفت: محرومیت ذایی از مناطق محروم، خدمت رسانی بی منت به مردم و ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان و ستمگران و كمك به ستمدیدگان و مظلومان از جمله كارهای این شجره طیبه است.
وی با اشاره به نقش سپاه در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی افزود: سپاه در تهاجم فرهنگی دشمنان و بدخواهان این ملت و كشور در جهت تقویت فرهنگ و باورهای دینی مردم در برابر فرهنگ و اندیشه های غلط دشمنان مقتدرانه ایستاده است.
وی با اشاره به توان دفاعی و موشكی كشور اظهار كرد: اگر آمریكا و همپیمانان آن تاكنون نتوانستند به ایران اسلامی تجاوز كنند به خاطر اقتدار و توان نظامی جمهوری اسلامی ایران می باشد كه این توان و اقتدار هیچ خطری برای هیچ كشوری در جهان نیست ولی اگر هركس ویا هر كشوری خطایی كند و دچار اشتباهی شود سربازان و جوانان این ملت بزرگ چنان برخورد خواهند كرد كه از كرده خود پشیمان شوند.
وی با تبریك فرا رسیدن هفته معلم و نقش برجسته استاد شهید مرتضی مطهری بیان كرد: اگر جامعه و آحاد مردم می خواهند در دنیای پیچیده امروز مصون مانده و واكسینه شوند باید اندیشه و تفكر این شهید راه حق و حقیقت در جامعه احیا و برای نسل امروز تبیین شود.
حجت الاسلام فیاضی گفت: همزمان با هفته عقیدتی سیاسی سپاه در استان بیش از یكصد برنامه اجرا خواهد شد كه برگزاری همایش فرماندهان، تجلیل از معلمان، برگزاری نشست های بصیرتی با محوریت ولایت مداری، تبیین اندیشه های شهید مطهری، برگزاری یاد واره های شهدای فرهنگی و دانش آموزی، برگزاری محافل روشنگری و بررسی راههای نفوذ فرهنگی از دیدگاه شهید مطهری ودیدار با خانواده های شهدای فرهنگی و دانش آموزان از جمله آهاست.
مسئول معاونت تربیت وآموزش عقیدتی سیاسی سپاه استان اردبیل هم در این نشست با اشاره به نقش امر به معروف ونهی از منكر در جامعه از برگزاری دوره های هفته امر به معروف ونهی از منكر توسط سپاه استان خبر داد.
سرهنگ محسن عالیش زاده معنویت افزایی و بصیرت افزایی را از وظایف ذاتی سپاه عنوان كرد و گفت: همزمان با هفته عقیدتی سیاسی سپاه برنامه های متنوعی در استان اجرا خواهد شد كه دیدار با امامان جمعه شهرستانها به همراه معلمان، حضور در نماز جمعه و سخنرانی قبل از خطبه، تجلیل از مربیان شاغل و باز نشسته، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی و نشست علمی حكمت مطهر از جمله آن برنامه هاست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار