هر دم از این باغ بری می‌رسد؛
نزدیک به یک سال از حضور سقائیان نژاد در قم به عنوان شهردار می‌گذرد اما با این وجود روند بهره‌برداری از پروژه‌های شهری همچنان ناامیدکننده است و بارها زمان بهره‌برداری از آن‌ها به تعویق افتاده است.
کد خبر: ۲۱۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶ 25 April 2016
به گزارش تابناک قم، پروژه‌های نیمه‌تمام شهر قم که این روزها بار دیگر خبرساز شده است، پروژه‌هایی که دیگر به تعویق افتادن و خاک خوردن آن برای مردم و مسئولان شهری تقریباً به یک عادت تبدیل‌شده است.

نزدیک به یک سال از حضور سقائیان نژاد در شهرداری قم  می‌گذرد اما با این وجود روند بهره‌برداری از پروژه‌های شهری همچنان ناامیدکننده است و بارها زمان بهره‌برداری از آن‌ها به تعویق افتاده است.

پروژه منوریل و تقاطع عمار یاسر را می‌توان دو نمونه از این پروژه‌ها دانست که بارها در طی یک سال گذشته بهره‌برداری از آن‌ها به تعویق افتاده است و هر بار زمان‌بندی جدیدی برای افتتاح آن‌ها اعلام می‌شود که تقریباً برای مردم عادی شده است.

در این میان پروژه منوریل با توجه به قرار گرفتن در بستر رودخانه و عدم ایجاد مشکل یا بار ترافیکی، با واکنش‌های کمتری از سوی شهروندان مواجه شده است اما پروژه عمار یاسر با توجه به قرار گرفتن دریکی از خیابان‌های اصلی و پرترافیک شهر موردانتقاد شدید شهروندان قرارگرفته است که این روزها بار دیگر زمان‌بندی جدیدی برای بهره‌برداری از آن اعلام‌شده است.

عباس حلوائی زاده مدیرکل نظارت بر پروژه‌های عمرانی و ساختمانی شهرداری قم درباره زمان افتتاح این پروژه می‌گوید: تقاطع سه سطحه 15 خرداد و عمار یاسر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

این در حالی است که در زمان شروع این پروژه در سال 92 زمان بهره‌برداری از آن یک و نیم سال بعد عنوان‌شده بود که مسئولان شهری همچنان در حال تمدید این زمان هستند!

عقب‌ماندگی استان در بهره‌برداری از پروژه‌های شهری در حالی صورت می‌گیرد که انتظارها از شهردار قم بسیار بیشتر از این بوده است، سقائیان نژاد که خردادماه سال گذشته بعد از کنار گذاشته شدن از شهرداری اصفهان، وارد شهرداری قم شد، با استقبال مسئولان و اعضای شورای اسلامی شهر قم روبرو شد که انتظار داشتند با ورود وی گره مشکلات شهری باز شود.

علاقه‌مندی برخی از مسئولان استانی برای حضور وی به حدی بود که پیگیری‌های صورت گرفته از سوی آن‌ها موجب شد وزارت کشور در یک روز تعطیل حکم وی را تأیید کند اما با این اوصاف حضور وی در شهرداری قم تاکنون آن گونه که انتظار می‌رفت، ثمربخش نبوده است.

در این میان سقائیان نژاد مشابه دولت روحانی هرزمانی که فرصتی به وجود آمده است خود را وارث مشکلاتی از قبل دانسته و از حل مشکلات در ماه‌ها و حتی سال‌های آینده خبر داده است که نمی‌تواند چندان قابل‌قبول باشد.

از سوی دیگر مسئولان دیگر شهری به خصوص مدیران دولتی نیز آن طوری که نیاز شهرداری بوده به کمک این سازمان نیامده‌اند تا بلکه گره کور عدم پیشرفت استان را باز کنند.

حال باید تا پایان سال در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان شهری باشیم، وعده‌هایی که امیدواریم این بار در عمل به اثبات برسد.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار