کد خبر: ۲۱۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 25 April 2016


فرماندار ساوجبلاغ از ارائه آموزش‌های مربوط به مدیریت بحران، به دانش آموزان 220 مدرسه متوسطه این شهرستان خبر داد.

ابوالقاسم پالیزگیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، اهمیت آموزش در مدیریت بحران را یادآور شد و گفت: در سال گذشته آموزش‌های مربوط به مدیریت بحران، به دانش آموزان 220 مدرسه متوسطه ارائه شد.

وی ادامه داد: 60 تیم امداد و نجات در روستاهای ساوجبلاغ برای اجرای عملیات امداد و نجات و آموزش چهره به چهره تشکیل شد و همچنین۲۰ انبار نیز برای استفاده در زمان بحران پیش‌بینی شده است.

وی دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان را برشمرد و گفت: ایجاد دو پد فرود بالگرد، توزیع بروشورهای آموزشی، برگزاری همایش ها و مانورهای مختلف، کارگاه آموزشی و تهیه زمین برای احداث سالن های چندمنظوره مدیریت بحران از اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت بحران ساوجبلاغ است.

فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه هر فصل دو جلسه مدیریت بحران در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شده است گفت: وجود بیمارستان صحرایی در مواقع بحرانی از اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل زمینی به مساحت یک هکتار در حاشیه اتوبان برای احداث بیمارستان صحرایی در نظر گرفته شده است.

وی از عملکرد موفق ساوجبلاغ در مدیریت سیلاب خبر داد و افزود: شهرستان ساوجبلاغ با کمبود جدی منابع آبی روبه رو است، به گونه‌ای که سه شهر و ۴۰ روستا در این شهرستان با مسئله کمبود آب مواجه هستند.

پالیزگیر افزود: اگرچه پروژه تغذیه مصنوعی سفره های زیرزمینی به سبب کمبود اعتبار بدون پیشرفت باقی مانده است اما از شن چاله ها برای هدایت سیلاب ها کمک گرفتیم که به خوبی تغذیه سفره های آب زیرزمینی را به دنبال داشت.

این مسئول در ادامه تاکید کرد: پیشنهاد شد این شن چاله ها به آبفای شهری واگذار شود تا با مدیریت صحیح بتوان از آن به درستی بهره برداری کرد.

فرماندار ساوجبلاغ به تهیه لیست امکانات مورد نیاز این شهرستان در مواقع بحران اشاره کرد و گفت: ۱۶ نقطه حادثه خیز برای فرود بالگرد مشخص شده تا در صورت بروز حادثه، امدادرسانی با سهولت بیشتری صورت پذیرد.

پالیزگیر با اشاره به اینکه تصادفات زیادی در آزادراه کرج - قزوین به وقوع می پیوندد اعلام کرد: متاسفانه نبود جرثقیل برای مدیریت این حوادث موجب مسدود شدن و ایجاد صف های طولانی ترافیک در این محور می‌شود.

فرماندار ساوجبلاغ در پایان گفت: تصادفات زنجیره‌ای، ساختمان‌های بلند در شهر جدید هشتگرد و فقدان نردبان هیدرولیکی، کمبود ماشین های آتش نشانی و مستهلک بودن آنها، آتش سوزی‌های بزرگ در واحدهای صنعتی و بحران آب از مشکلات این شهرستان است که به نگاه ویژه نیاز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار