بوسیله آموزش ضابط قضایی پسماند
تابناک تهران - شهرداری اسلامشهر خبر داده که به مناسبت شروع هفته زمین پاک، دوره سوم آموزش به ضابطان قضایی مدیریت پسماند را شروع کرده است. خیلی ها می گویند همین که شهرداری تصمیم گرفته به ضابطان قضایی آموزش های جامع بدهد می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
کد خبر: ۲۱۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 25 April 2016

نهادهای مختلف برای گرامی داشت هفته زمین پاک برنامه های متعددی اجرا می کنند،‌ از برگزاری همایش هایی با حضور کارشناسان تا برپایی برنامه هایی با مشارکت مردم برای یادآوری اهمیت توجه به حفظ و نگهداری محیط زیست.

شهرداری اسلامشهر هم به همین مناسبت یک اقدام عملیاتی در نظر گرفته و سومین دوره آموزش ضابطین قضایی خاص مدیریت پسماند را در برنامه هایش قرار داده است.

روابط عمومی این شهرداری نوشته: «گفتني است اين دوره با هدف حفظ محیط زیست شهری و با حضور كليه مديران و مسئولين شهري و شهرستاني در روز دوشنبه ششم ارديبهشت ماه در سالن شهيد آويني شهرداري مركز برگزار مي گردد.»

اما با خواندن این خبر یک سوال در ذهن نقش می بندد. اینکه ضابطان قضایی چه نقشی در مدیریت پسماند دارند. 

علیرضا ناصری پور شهردار اسلامشهر در اینباره به تابناک می گوید: «در بحث مدیریت پسماند یک سری مسائل قضایی هم وجود دارد. در واقع شهرداری به تنها نمی تواند مجوزهای لازم برای این کار را صادر کند و نیاز دارد که نهاد قضایی به موضوع ورود کرده و دستورالعمل های لازم را برای این کار صادر کند از طرفی نحوه استفاده از این مجوزها، حدود اختیار آنها، مواقعی که به آنها نیاز می شود و... هم باید به کسانی که مسئول اجرای ضوابط قضایی هستند لازم به نظر می رسد به همین دلیل ما برگزاری کلاس های آموزشی در این باره را اجرا می کنیم.»

او درباره اهمیت مدیریت پسماندها هم می گوید: «منطقه اسلامشهر یکی از مناطقی ست که با انباشت پسماند رو به رو ست حتی از مناطق اطراف هم پسماند به اسلامشهر آورده شده و رها می شود به همین دلیل ما باید عزم جدی برای برخورد با کسانی که دست به این کار می زنند داشته باشیم از سویی باید برنامه درستی برای مدیریت پسماندهایی داشته باشیم که به هر حال در منطقه تولید می شود و اگر ما برای مدیریت آنها ورود پیدا نکنیم عرصه برای تخلف باز می شود.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار