رئیس کتابخانه‌های عمومی شازند با اشاره به توسعه زیرساخت‌های فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شازند گفت: ساماندهی ۳۰ ایستگاه مطالعه در سطح شهرهای شازند از جمله اقدامات مؤثر در توسعه فرهنگ مطالعاتی است.
کد خبر: ۲۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 12 April 2015

حمید ابراهیمی با اشاره به تعداد کتابخانه‌های فعال در شازند اظهار داشت: از تعداد 12 باب کتابخانه موجود در این شهرستان 4 باب روستایی و 8 باب شهری بوده که با توجه به اهداف این مراکز فرهنگی در ترویج فرهنگ مطالعه تعداد پرسنل این مراکز پاسخگوی نیاز افراد در این بخش نیست.

وی افزود: تعداد 512 صندلی، 38 رایانه و عضویت 5 هزار و 393 نفر توانسته در راستای ترویج فرهنگ مطالعه گام بردارد که با توجه به مسئولیت محوله توانسته مثمر ثمر باشد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شازند تصریح کرد: تعداد 131 هزار و 348 جلد کتاب در 3 هزار و 838 مترمربع ساماندهی شده که با وجود 15 پرسنل خدمات خود را به مراجعه کنندگان و اعضاء ارائه می‌دهند.

ابراهیمی با اشاره به کاهش تعداد مراجعات به کتابخانه‌های عمومی شازند گفت: در سال گذشته 170 هزار و 745 نفر به کتابخانه‌های شازند مراجعه کرده و در مجموع 164 هزار و 962 جلد کتاب را به امانت برده‌اند که ارائه خدمات به این تعداد زمینه رضایتمندی آنان را فراهم آورده است.

وی افزود: برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به تعداد 5 هزار و 393 عضو کتابخانه‌ها نیازمند نیروی انسانی بیشتری هستیم که با وجود حضور 6 کتابدار خانم، 7 کتابدار مرد، دو نفر نیروی خدماتی و اداری به شکل دو شیفته پاسخ‌گوی ارائه خدمات در این بخش نیست.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شازند تصریح کرد: آنچه که کمبود نیروی انسانی را تحت تأثیر قرار داده گستردگی و پراکندگی کتابخانه‌های مستقر بوده که با توجه به افزایش تعداد اعضاء نیاز به نیرو را بیش از پیش می‌کند تا در راستای افزایش ارائه کیفیت خدمات به مراجعه‌کنندگان گام بردارد.

ابراهیمی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های فرهنگ مطالع و کتابخوانی در شازند گفت: ساماندهی 30 ایستگاه مطالعه در سطح شهرهای شازند از جمله اقدامات مؤثر در توسعه فرهنگ مطالعاتی است.

وی افزود: بیشترین بهانه‌ها برای عدم مطالعه افراد، قیمت بالای کتاب‌ها بوده که با توسعه فضاهای کتابخانه‌ای و رفع مشکلات موجود در بخش کتاب می‌توان آن را مرتفع ساخت تا شاهد اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار