کد خبر: ۲۱۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 24 April 2016

به گزارش تابناک یزد،مدير كل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان يزد با اشاره به تردد روزانه بالغ بر 180 هزار خودرو در محورهاي مواصلاتي اين استان، از نصب نصب تاكنون 24 دستگاه دوربين نظارت تصويري و پنج دستگاه دوربين پيشرفته كنترل سرعت در اين محورها خبر داد.


"محمدرضا بشيري"افزود: همچنين به منظور كنترل رفتار ترافيكي و برآورد ميزان تردد، تعداد 63 دستگاه ترافيك‌شمار الكترونيكي نیز در سطح محورهاي استان در حال جمع‌آوری اطلاعات است.

وي تردد روزانه بالغ بر 180 هزار دستگاه خودرو در محورهاي مواصلاتي استان را از شاخص‌هاي مثبت حمل و نقلي استان برشمرد و گفت: استان در بخش حمل و نقل جاده‌اي عليرغم گستردگي مناسب شبكه ريلي، به لحاظ قرارگيري در كنار محورهاي ترانزيتي و كريدور شمال جنوب و شرق و غرب، از موقعيت خاصي برخوردار است.

بشيري در ادامه از تكميل سامانه  RMG(برداشت اتوماتیک اطلاعات مسیر) با هدف تکمیل اطلاعات جغرافیایی راه‌ها، اماکن و  تاسیسات در استان خبر داد و گفت: اين سامانه در اداره کل حمل و نقل استان به صورت مستمر در حال برداشت اطلاعات جدید است.

به گفته‌ي وي، اطلاعات جمع‌آوری شده به مرکز، جهت بروزرسانی اطلاعات شناسنامه راه‌ها و تاسیسات جانبی کل کشور ارسال می‌شود.

اين مسئول راجع به موضوع ایمن‌سازی مدارس حاشیه را‌ه‌ها نيز اعلام كرد: تاكنون تعداد 106 مدرسه واقع درحاشیه راه‌هاي استان مشمول اجرای طرح آموزش اصول و مباني ايمني عبور و مرور و ایمن‌سازی قرار گرفته و کار آن به اتمام رسیده است.

وي اضافه كرد: در سال گذشته، تعداد 19 مدرسه استان در برنامه‌هاي آموزش مباني ترافيكي و همچنين تعداد 13 باب مدرسه نیز ايمن‌سازي فيزيكي در محوطه جلوي مدارس انجام شده است.

بشيري با بيان اين كه تاكنون 17 موافقت اصولي جهت ايجاد مجتمع‌هاي خدماتي رفاهي و تيرپارك بين راهي در محورهاي مواصلاتي استان صادر شده است، گفت: چهار واحد از اين مجتمع‌هاي بين راهي هم‌اكنون در دست ساخت است.

وي متذكر شد: اجراي آسفالت راه دسترسي مجتمع هاي خدماتي رفاهي بين راهي كه داراي موافقت اصولي از اين اداره كل و داراي پيشرفت قابل ملاحظه‌اي هستند، در دستور كار اين اداره كل است.

مدير كل حمل و نقل استان در پايان نيز به اجراي طرح ساماندهي حمل و نقل روستايي اشاره و عنوان كرد: اين طرح با هدف ارتقاء كيفيت زندگي و فعاليت ساكنان روستاهاي محروم و ارائه خدمات مطلوب به استفاده‌كنندگان و همچنين توسعه آباداني اين مناطق، در دستور كار اين اداره كل قرار گرفته است.

وي در اين باره تصريح كرد: در حال حاضر 45 دفتر روستايي، داراي كد فعاليت هستند كه از اين تعداد 14 دفتر فعال و 31 دفتر غيرفعال هستند.

بشيري همچنين با اشاره به پرداخت تسهيلات در اين زمينه، خاطرنشان كرد: تعداد مسيرهاي روستايي استان از 19 مسير مصوب نيز در حال حاضر به 46 مسير فعال و 59 مسير پيشنهادي افزايش يافته است
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار