رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان تویسرکان از احتمال ریزش خانه‌های خشتی در برخی روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: در پی بارش‌های مداوم در روزهای اخیر و به علت داشتن آمادگی کامل پیش از وقوع حادثه سیل، تا کنون هیچ‌گونه خسارت جانی نداشتیم.
کد خبر: ۲۱۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 22 April 2016

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان تویسرکان از احتمال ریزش خانه‌های خشتی در برخی روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: در پی بارش‌های مداوم در روزهای اخیر و به علت داشتن آمادگی کامل پیش از وقوع حادثه سیل، تا کنون هیچ‌گونه خسارت جانی نداشتیم.

به گزارش ایسنا،"رحمت‌اله الوندی" اظهار کرد: در بحران‌های اخیر دو مورد آبگرفتگی در شهر تویسرکان و سرابی داشتیم که یکی از آنها آبگرفتگی یک واحد دامداری بود که با کمک امدادگران گوسفندان به مکان امنی انتقال یافتند.

وی افزود: در تعدادی از روستاهای شهرستان تویسرکان نیز تا کنون 16 واحد دچار تخریب و خسارت شده که امدادهای اولیه صورت گرفته و به تعدادی از خانه‌ها که خشتی بوده و پایه‌های ساختمانشان خیس خورده، هشدار لازم به علت وجود احتمال ریزش داده شده است.

تخریب یک واحد مسکونی دو طبقه در روستای مالیچه

وی ادامه داد: چند روز گذشته یک واحد مسکونی دو طبقه در روستای مالیچه تخریب شد و گوسفندان زیر آوار ماندند که امدادرسانی به آنها انجام گرفت اما خود اهالی باید اصول ایمنی را رعایت کنند البته بافت قدیمی روستاها می‌طلبد که بنیاد مسکن امسال وام بازسازی مساکن روستایی را در اختیار روستائیان قرار دهد.

به گفته الوندی، هلال‌احمر در پی وقوع حادثه سیل در شهرستان تویسرکان 22 قلم کالای اساسی اولیه مورد نیاز را در اختیار مردم قرار داد که مهمترین آنها چادر، لوازم گرمایشی و بهداشتی بود.

وی از آماده‌باش 60 نیروی هلال‌احمر برای اعزام به مناطق حادثه‌دیده در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: در صورت نیاز از امکانات ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دیگر و داوطلبان هلال‌احمر در گروه‌های 5 تا 9 نفره در قالب امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان، سیل و حوادث استفاده می‌شود.

وی با اشاره شعار جمعیت هلال‌احمر مبنی بر «هر خانواده، یک امداگر»، به ثبت‌نام و ارائه آموزش‌های رایگان به افراد اشاره کرد تا در صورت وقوع حوادث احتمالی اقدامات لازم سریع انجام گیرد.

اجرای طرح استقرار خانه هلال‌احمر در هر روستا

الوندی طرح دیگر هلال‌احمر شهرستان تویسرکان را استقرار خانه هلال‌احمر در هر روستا دانست و افزود: این اقدام را از روستاها آغاز کرده‌ایم و در این راستا از بخشداران و دهیاران کمک گرفته‌ایم تا با استقرار خانه هلال‌احمر در هر روستا به ارائه آموزش‌های اولیه بپردازیم تا بدین ترتیب تیمی در روستا باشد تا در صورت وقوع حادثه اقدامات لازم سریع انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: چند روستا درخواست اعزام مربی به منظور آموزش اولیه به روستائیان را داده است که امیدواریم این طرح امسال در اغلب روستاها پیاده شود.

کارشناس مرکز هواشناسی شهرستان تویسرکان نیز گفت: میزان بارش‌ها در سال زراعی ‌جاری در شهرستان تویسرکان 573 میلیمتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 91 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

"علیرضا شمس‌الهی" میزان دمای شهرستان را از ابتدا تا انتهای فروردین‌ماه بین منفی سه تا 18.5 درجه سانتیگراد متغییر دانست و افزود: مجموع بارش‌ها در فروردین‌ماه 171 میلیمتر گزارش شده که بی‌سابقه بوده و در این مدت هشدارهای لازم به موقع داده شد.

وی یادآور شد: ماکزیمم سرعت باد در یک‌ماه گذشته از سمت غرب 54 کیلومتر بر ساعت بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار