اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه بمب‌های قوی «بانکر باستر» (سنگر شکن) در صورت لزوم آماده تخریب تاسیسات هسته‌ای ایران هستند، تهران را به جنگ تهدید کرد.
کد خبر: ۲۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹ 12 April 2015

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه بمب‌های قوی «بانکر باستر» (سنگر شکن) در صورت لزوم آماده تخریب تاسیسات هسته‌ای ایران هستند، تهران را به جنگ تهدید کرد.

کارتر جمعه به خبرگزاری سی.ان.ان گفت: «به بهبود این بمب و ارتقا آن ادامه می‌دهیم برای اینکه این جایگزین را در اختیار داشته باشیم.

وی افزود: «وظیفه من به عنوان وزیر دفاع، علاوه بر دیگر موارد، این است که اطمینان دهم گزینه به اصطلاح نظامی روی میز است.

این تهدیدها در زمانی مطرح می‌شود که ایران و قدرت‌های جهانی تلاش می‌کنند بعد از حصول چارچوب توافق در دوم آوریل در لوزان به توافق نهایی هسته‌ای دست یابند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین خاطر نشان کرد ارتش آمریکا توانایی «تعطیل کردن، به عقب بردن و تخریب برنامه هسته‌ای ایران» را دارد.

کارتر با تاکید بر اینکه هر گونه توافق باید شامل بازرسی سایت‌های نظامی ایران شود، افزود: «بستگی دارد که منظور شما از سایت نظامی چیست ولی بله. یقینا(همینطور است.)

سرتیپ سردار مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح

سرتیپ سردار مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات کارتر گفته بود تهران اجازه بازرسی از تاسیسات نظامی خود در قالب توافق احتمالی هسته‌ای را نخواهد داد.

جزایری روز جمعه تاکید کرد: «در طول مذاکرات گذشته، مقامات ایرانی ... ممنوعیت هر گونه بازدید از مراکز و تأسیسات نظامی و دفاعی را به وضوح و با صراحت بیان کرده‌اند.

ایران و کشورهای گروه 5+1 شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان در تاریخ دوم آوریل در سوئیس به چارچوبی برای توافق نهایی دست یافتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار