رییس ستاد انتخابات لرستان گفت:
سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در جمع خبرنگاران گفت: 4047 رای اولی در مرحله دوم انتخابات در استان شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۲۱۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 19 April 2016


به گزارش تابناک لرستان،سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در جمع خبرنگاران گفت: 4047 رای اولی در مرحله دوم انتخابات در استان شرکت می‌کنند.

وی افزود: براساس مشی مقام معظم رهبری، تأکیدات ریاست جمهوری، وزیر کشور و استاندار لرستان حق‌الناس بودن آرای مردم مدنظر بوده و وظیفه داشتیم از آرای آنان صیانت کنیم.

شاهرخی بیان کرد: با باز کردن فضای سیاسی بستری مناسب برای حضور حداکثری مردم فراهم شد و خوشبختانه شاهد بودیمدر دور اول مشارکت مردم استان بالاتر از میانگین کشوری بود.

وی تصریح کرد: در مرحله اول انتخابات مجلس دهم، 4 منتخب پلدختر، کوهدشت، الیگودرز و سلسله و دلفان مشخص شدند و در سه حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی، بروجرد و دورود و ازنا 10 کاندیدا برای کسب 5 کرسی باقی مانده در مرحله دوم رقابت می‌کنند.

شاهرخی عنوان کرد: براساس قانون کاندیداها یک هفته مهلت دارند تبلیغات خود را انجام دهند و 24 ساعت قبل از آغاز زمان رأی‌گیری تبلیغات به پایان برسد.

وی خاطر نشان کرد: در این دوره واجدین شرایط رأی دادن 902 هزار و 229 نفر هستند که 4047 نفر آنها رأی اولی‌اند.

شاهرخی افزود: در دور اول 1 میلیون و 436 هزارلرستانی در انتخابات مجلس شرکت کردند که 80 هزار نفر آنها رأی اولی بودند.

وی عنوان کرد: در این دوره متولدین دهم اردیبهشت 77 به قبل می‌توانند در رأی‌گیری شرکت کنند.

شاهرخی تصریح کرد: براساس تبصره 4 ماده 9 قانون انتخابات تمام رأی دهندگان مرحله دوم باید در حوزه‌هایی که در مرحله اول رای دادند رای خود را به صندوق بیاندازند.

وی یادآورشد: در این مرحله از انتخابات 769 صندوق و شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده که در خرم‌آباد 289 شعبه، دوره چگنی 54، بروجرد 238، ازنا 75 و دورود 112 شعبه کار جمع‌آوری آرای مردم را بر عهده دارند.

ریس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکهبرای رأی دادن به همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی الزامی است، افزود: در این دوره 15380 نفر مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

سید سعیدشاهرخی اظهار کرد: از کاندیداها و طرفدارانشان درخواست می‌شود در چارچوب قانون حرکت کرده و کار تبلیغاتی خود را انجام دهند و از رفتارهایی که موجب آزردگی مردم شود خودداری کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار