کد خبر: ۲۱۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 19 April 2016


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد از مشاهده 30 قطعه درنا در تالاب قارپوزآباد خبر داد.

رضا قاسم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: تالاب قارپوزآباد از جمله زیستگاه‌های بسیار مهم در استان البرز به شمار می‌آید که برخی از گونه‌های مهم گیاهی و جانوری در این منطقه حضور دارند.

وی تصریح کرد: این تالاب نقش بسیار کلیدی در حفظ گونه‌های گیاهی، جانوری و حیات وحش منطقه به ویژه پرندگان دارد، ضمن اینکه این منطقه دارای اهمیت ویژه‌ای در کاهش آلودگی هوای منطقه به دلیل ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد، است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد افزود: این اهمیت موجب شده که نظارت ویژه‌ای برای حفظ تالاب قارپوزآباد از سوی دستگاه‌های مختلف به ویژه محیط زیست انجام شود.

قاسم‌پور گفت: همچنین ماموران و محیط‌‌بانان محیط زیست به طور دائم و مرتب تعداد حیوانات و به ویژه پرندگان منطقه را رصد می‌کنند و در آخرین گزارش‌ها متوجه حضور تعدادی درنا در این تالاب شدیم.

وی بیان داشت: در تمام استان البرز تنها تالاب قارپوزآباد است که امکان سکونت درنای معمولی را فراهم می‌کند و از این نظر نیز اهمیت بسیار کلیدی برای استان البرز دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد اعلام کرد: در زمستان سال گذشته بود که محیط‌بانان این اداره متوجه حضور 4 قطعه درنای معمولی در این تالاب شدند.

قاسم‌پور گفت: در ایام نوروز و ابتدای بهار تعداد درناهای حاضر در تالاب قارپوزآباد به بیش از 10 قطعه افزایش یافت و امروز این تعداد به 30 قطعه رسیده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد اظهار داشت: به همین دلیل طرحی ویژه برای حفاظت از درنای معمولی در تالاب فوق در دستور کار قرار گرفته و محیط‌بانان به طور مداوم تعداد آنها را رصد می‌کنند.

قاسم‌پور در پایان تصریح کرد: تالاب قارپوزآباد شرایط بسیار خوبی برای حضور این پرنده نادر و ارزشمند دارد و باید تمهیدات ویژه‌ای برای حفظ و حفاظت از این گونه جانوری ارزشمند را پیگیری کنیم که این مهم از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز و شهرستان نظرآباد در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار