رئیس بنیاد نخبگان مازندران
رئیس بنیاد نخبگان مازندران گفت: 70 نخبگان مازندران را بانوان تشکیل می دهند.
کد خبر: ۲۱۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 19 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، محسن جهانشاهی در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه تخصصی بانوان استان كه امروز سه شنبه در سالن سلمان هراتی اداره ارشاد اسلامی ساری برگزار شد؛ گفت: بنیاد ملی نخبگان دفتر ریاست جمهوری از سال 82 آغاز به كار كرده و در سال 89 دفتر استان مازندران تاسیس شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های استان تصریح كرد: استان مازندران با حدود 340 كیلومتر نوار ساحلی و دارا بودن 200 مركز آموزشی و پژوهشی از ظرفیت های مناسبی برای توسعه برخودار است.

این مسئول بیان کرد: در كمتر از هر 2 كیلومتر مركز تولید محتوا در استان وجود دارد كه در كل كشور این تعداد بی نظیر است.

رئیس بنیاد نخبگان استان مازندران ادامه داد: 800 نخبه در استان تحت پوشش بنیاد قرار دارند كه 40 درصد این افراد از بانوان استان هستند كه در صورت ایجاد فضای متناسب و برابر با آقایان امكان ظهور بیشتر بانوان مازندران وجود دارد.

جهانشاهی تاكید كرد: بانوان كشور نیاز به نگاه ویژه ندارند و با ایجاد فضایی نسبتاً برابر، بانوان می توانند به حقوق خود دست یابند.

وی سال 95 را سال متفاوت برای بنیاد ملی نخبگان استان دانست و گفت: با همگرایی مناسبی كه در استان به وجود آمده است در سال جاری از دبستان تا كهنسال جزء نخبگان قرار خواهند گرفت و در برنامه سال جاری در حوزه های هنری، حوزوی، آموزش و پرورش و مواردی كه كمتر برخوردار بوده اند نیز شناسایی نخبگان را خواهیم داشت.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران با تاكید بر اینكه نخبگان فقط در دانشگاه ها نیستند، یادآور شد: به دلیل كمتر بودن شاخص های ارزیابی در دانشگاه ها در بین دانشگاهیان نخبگان سریع تر انتخاب می شوند ولی در سال جاری با تاكید بر حوزه های مختلف و بدون توجه به جنسیت از دبستان تا كهنسال نخبه معرفی خواهیم داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار