کد خبر: ۲۱۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 18 April 2016
تابناک گیلان: ماهیان تالابی 100% آلوده هستند و نباید این نوع ماهیان صید و مصرف شود. مصرف ماهیان صید شده از تالاب عینک هم با توجه به آلودگی آن همانند سایر تالاب ها خطرناک است.

مدیرکل شیلات استان گیلان در گفتگو با خبرنگار خزر از آلودگی ماهی های موجود در تالاب ها و سلامت ماهی دریا سخن گفت.

به گزارش خزر، مدیرکل شیلات استان گیلان در گفتگو با خبرنگار خزر و در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت انباشت زباله ها در سراوان و نفوذ شیرابه های آن به سفره های زیرزمینی آیا پرورش ماهی قزل آلا با آب چاه خانگی دارای آلودگی نیست؟ گفت: پرورش ماهی قزل آلا با آب چاه خانگی هیچ مشکلی از نظر آلودگی ندارد و آلودگی آب چاه های خانگی در آزمایشگاه ها تایید نشده و امکان پرورش این نوع ماهی با آب چاه خانگی وجود دارد.

شعبانی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به هزینه های موجود پرورش کمتر از 10 تن ماهیان قزل آلا صرفه ی مالی ندارد و به میزان بیشتر از 10 تن مجوزهای لازم تعلق میگیرد.

مدیرکل شیلات استان گیلان همچنین ادامه داد: در صورتی که اداره ی آب در خصوص تحت فشار قرار گرفتن سفره های زیرزمینی و میزان کمبود آب هشدار دهد اقدام در خصوص پرورش ماهی قزل آلا با آب چاه خانگی نیز متوقف خواهد شد.

اسحاق شعبانی در خصوص سلامت ماهیان دریایی بیان کرد: ماهیان دریایی کاملا سالم هستند و اگر کسی به من ماهی دریا دهد مطمئنا آن را مصرف خواهم کرد!

وی در مورد آلودگی ماهیان تالاب اضافه کرد: ماهیان تالابی 100% آلوده هستند و نباید این نوع ماهیان صید و مصرف شود، شعبانی همچنین در خصوص آلودگی تالاب عینک گفت: مصرف ماهیان صید شده از این تالاب همانند سایر تالاب ها خطرناک است.

اسحاق شعبانی در پایان در خصوص توقف صید ماهی کیلکا گفت: با توجه به گرم شدن نسبی هوا این نوع ماهیان در حال تخم ریزی هستند. بنابراین تصمیم بر این شد که صید ماهی کیلکا بین 45 تا 60 روز ممنوع شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار