دو هزار و سیصد و هشتاد و هشت پرونده بانکی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ضعف نظارت و سوء‌مدیریت و مشکلات اقتصادی کشور علت انباشته شدن معوقات بانکی و رشد آنها است، دستگاه قضایی استان به شدت با بدهکاران بانکی بدحساب که مغرضانه از پرداخت دین خود فرار می‌کنند برخورد می‌کند.
کد خبر: ۲۱۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 18 April 2016

یدالله موحد صبح امروز در جلسه تعاملی بین سیستم قضایی و سیستم بانکی استان کرمان اظهار داشت: به اذعان کارشناسان، مشکلات جدی اقتصاد کشور معوق و بلاوصول ماندن مطالبات بانک‌هاست.

موحد تصریح کرد: از جمله زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی مقابله با فساد است و بدون شک آلودگی اقتصادی به رونق تولید و رشد اقتصادی آسیب ‌زده و نظام اقتصادی کشور را مختل می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: سنگین‌ترین پرونده‌های فساد مربوط به سیستم بانکی است و نظارت و مراقبت در این حوزه باید جدی باشد.

وی گفت: آسیب‌شناسی‌ها نشان می‌دهد ضعف نظارت و سوء‌مدیریت و مشکلات اقتصادی کشور علت انباشته شدن معوقات بانکی و رشد آنها است.

موحد با بیان اینکه بدهکاران بانکی به دو دسته بدحساب و خوش‌حساب اما بدشانس تقسیم می‌شوند، افزود: باید از بدهکاران خوش‌حساب که از توان مدیریتی خوبی نیز برخوردار هستند اما به‌دلیل شرایط بد اقتصادی کشور قادر به پرداخت دیون خود به بانک نیستند با تعاملات سه‌جانبه بین بانک، دستگاه قضایی و نهادهای حمایتی از سرمایه‌گذاری مشکل این افراد حل شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی استان در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل به شدت با بدهکاران بانکی بدحساب که مغرضانه از پرداخت دین خود فرار می‌کنند برخورد می‌کند.

وی بر تعامل سه جانبه بین سیستم قضایی، سیستم بانکی و مدیران بخش تولید تاکید کرد و افزود: باید با مشارکت اتاق بازرگانی، ستاد حمایت از سرمایه‌گذاری و ستاد حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری بدهکاران بانکی تفکیک شوند و رویکرد برخورد سیستم قضایی با هرکدام متفاوت باشد.

وی اعلام کرد: 2 هزار و 388 پرونده جریانی مربوط به سیستم بانکی در دادگستری‌های سراسر استان در حال رسیدگی است و تقریبا همین تعداد در دوایر اجرای ثبت اسناد استان پرونده بانکی در جریان است.

موحد بیان داشت: با توجه به تراکم کار در بخش‌های مختلف قضایی و دوایر اجرای ثبت و محدودیت امکانات، بدون همکاری و هماهنگی و تعامل بین سیستم بانکی و دستگاه قضایی روند وصول مطالبات معوق بانک‌ها کند است و ضرورت دارد در این زمینه همکاری جدی به‌عمل آید.

وی خاطرنشان کرد: مدیران و شورای هماهنگی بانک‌ها به این موضوع توجه کنند این حجم از مطالبات معوق بانکی در استان قابل قبول نیست و نشان از این دارد که نظام بانکی بنا به دلایل مختلف در این حوزه دچار آسیب‌های جدی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل کمیته‌ای با مشارکت همه نهادهای دست‌اندرکار برای حل مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف با محوریت شورای هماهنگی بانک‌ها خبر داد و گفت: باید برای برطرف کردن ایرادات مطالبات برنامه‌ریزی لازم انجام و پیگیری صورت گیرد.

 

برچسب ها: موحد ، دادستان ، فساد ، بانک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار