رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان از وجود 32 هزار عضو فعال در کتابخانه‌های شهرستان خبر داد و گفت: همدان رتبه سوم استان در عضویت را دارد.
کد خبر: ۲۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 12 April 2015
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان از وجود 32 هزار عضو فعال در کتابخانه‌های شهرستان خبر داد و گفت: همدان رتبه سوم استان در عضویت را دارد.

به گزارش فارس؛ حسن عرفانی‌مقدم با بیان اینکه 26 کتابخانه عمومی در شهرستان همدان وجود دارد اظهار کرد: از این تعداد 18 کتابخانه نهادی و هشت کتابخانه مشارکتی و مستقل هستند.

وی با بیان اینکه از 26 کتابخانه شهرستان 24 کتابخانه شهری و دو کتابخانه روستایی است ادامه داد: سرانه زیربنا برای هر 100 نفر جمعیت در شهرستان همدان 2.92 درصد است.

رئیس کتابخانه‌های شهرستان همدان با اشاره به اینکه بیش از 435 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های شهرستان وجود دارد تصریح کرد: سرانه کتاب به ازای هر 100 نفر در شهرستان همدان 67 نسخه است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح « اهدای کتاب» در سال 93 بیش از 33 هزار جلد در این شهرستان اهدا شده که نشان از همکاری مردم فرهنگ‌دوست با اداره کتابخانه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه تعداد اعضای فعال یکی از شاخصه‌های مهم اداره کتابخانه‌ها در میزان جذب مردم به کتابخانه‌هاست تصریح کرد: در کتابخانه‌های شهرستان همدان 32 هزار عضو فعال با درصد عضویت 4.92 درصد داریم که همدان رتبه سوم در استان در بحث عضویت را دارد.

عرفانی‌مقدم با بیان اینکه میزان امانت کتاب نشان از موفقیت کتابخانه‌ها در جذب مردم دارد ادامه داد: تعداد امانت کتاب در سال 93 بیش از 458 هزار مورد بوده که کتابخانه‌های عمومی شهرستان رتبه اول در بحث امانت کتاب در استان دارد.

وی تعداد مراجعین افراد به کتابخانه‌ها را یکی از معیارهای نرم‌افزاری اداره کتابخانه‌ها برشمرد و تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 626 هزار نفر به کتابخانه‌های استان مراجعه کرده است.

وی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله مسابقات آنلاین، نقد کتاب و... در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه است افزود: 19 برنامه نقد کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان در سال 93 برگزار شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار