رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان گیلان:
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان از برگزاری نخستین کنفرانس ملی فن‌آوری‌های نوین بتن در اردیبهشت‌ماه امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 11 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، عبدالرضا قاسمیان پیش از ظهر امروز در نشست سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان گیلان با اشاره به اهمیت برگزاری کنفرانس مذکور گفت: نخستین کنفرانس ملی فن‌آوری‌های نوین بتن با همت جهاد دانشگاهی گیلان در اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این کنفرانس آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی ارائه می‌شود، افزود: این دستاوردهای علمی تکنولوژی ساختمان و ترویج استفاده از فن‌آوری‌های نوین را در بین نیروهای متخصص سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای ممکن می‌کند.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان گیلان برگزاری کنفرانس مذکور را در افزایش عمر مفید ساختمان‌ها تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: برگزاری چنین کنفرانس‌هایی در کاهش هزینه‌های ساخت و ساز در کنار ساختن شهری ایمن در مقابل بلایا و حوادث ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه اگر صنعت سیمان و بتن تحت نظارت و کنترل نباشد مصالح اولیه ما را از بین می‌برد، ادامه داد: این امر موجب آلودگی محیط زیست می‌شود.

قاسمیان بتن را پرمصرف‌ترین ماده ساختمانی در حوزه ساخت و ساز و توسعه زیربناهای کشور عنوان کرد و ادامه داد: از دیدگاه‌ فنی‌ ـ مهندسی و اقتصادی، بتن در سازگاری زیست‌محیطی دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی ساخت و ساز استاندارد را حلقه مفقوده صنعت ساختمان دانست و خاطرنشان کرد: بیشتر ساختمان‌های گیلان بتنی هستند، بنابراین عدم رعایت استانداردها در مرغوبیت مصالح ساختمانی و استاندارد نبودن مصالح و استفاده نکردن از کارگران ماهر، مهم‌ترین چالش‌ پیش‌روی صنعت ساختمان در گیلان و کشور است.

این مسئول گیلان را دچار مشکلات زیست‌محیطی و تخریب بی‌رویه زمین‌های ساحلی و جنگلی، تغییر کاربری غیرمجاز و بی‌ضابطه زمین‌های کشاورزی، باغ‌ها و جنگل‌ها دانست و افزود: برگزاری کنفرانس می‌تواند عوامل آسیب رساندن به بتن با توجه به شرایط اقلیمی گیلان را مورد بررسی قرار دهد. 

به گفته قاسمیان، شناسنامه فنی ملکی ساختمان با ثبت مشخصات فنی ساختمانی که به بازار عرضه می‌شود می‌تواند نقش موثری در استانداردسازی حوزه ساخت و ساز داشته باشد.

وی یادآور شد: ساخت و ساز خارج از اصول شهری و مهندسی، پاسخگو نبودن طرح تفصیلی شهرها و ساخت و ساز سنتی به جای ساخت و ساز صنعتی از دیگر مشکلات ساخت و ساز در گیلان است.

رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان گیلان معرفی مصالح استاندارد با همکاری اداره‌‌کل استاندارد استان برای بهبود کیفیت ساخت و ساز را از جمله اقدام‌ها ذکر کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار