شهردار اردبيل گفت : ترابوزان تركيه از جمله شهرهايي است كه قابليت خواهرخواندگي با اردبيل را دارد و مي تواند به معرفي صنايع دستي و فرهنگ دو طرف كمك كرده و در سطح كلان نيز روابط را مستحكم كند.
کد خبر: ۲۱۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵ 17 April 2016

به گزارش ايرنا، حميد لطف اللهيان يكشنبه در ديدار سركنسول جمهوري تركيه در تبريز افزود: ارتباط اجتماعي و تشابه فرهنگي اردبيل با برخي شهرهاي تركيه از جمله ترابوزن زمينه ساز پيوندي عميقي شده كه مي تواند به روابط اقتصادي عمق ببخشد..
وي بيان كرد: شهردار اردبيل هدف از اين ديدار را معرفي بيشتر ظرفيت هاي منطقه عنوان كرد و گفت: در صورت تمايل و سفر فعالان و سرمايه گذارن تركيه در اردبيل، جزييات پروژه ها و زمينه هاي سرمايه گذاري در اختيار آنها قرار خواهد گرفت.
سركنسول تركيه در تبريز در ادامه به علاقه مندي تركيه و ايران براي گسترش روابط دوجانبه از جمله در حوزه اقتصاد اشاره كرد و از تلاش ها براي تعميق روابط به خصوص پس از سفرهاي رسمي مقامات دو كشور در ماه هاي اخير خبر داد.
چاغلار فاهري با اشاره به ظرفيت هاي كشاورزي و گردشگري استان اردبيل، نسبت به تسهيل سفر هيات هاي تجاري ايران و تركيه به خصوص در استان هاي شمالي تاكيد كرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار