شهردار لنده در جلسه شورای سلامت شهرستان لنده از عدم همکاری و همراهی ادارات و اعضای شورای سلامت در برخورد قاطع با دارندگان احشام در سطح شهرلنده گلایه کرد.
کد خبر: ۲۱۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵ 17 April 2016
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، محمد تقی تقی زاده شهردار لنده در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان لنده ضمن گلایه از عدم همکاری و همراهی ادارات و اعضای شورای سلامت در برخورد قاطع با دامداران در سطح شهرلنده اظهارکرد: شهرداری تجارب ارزنده ای در خصوص جمع آوری احشام از سطح شهر لنده دارد و در سال 93توانسته ایم برخورد های قاطع و اساسی در این زمینه انجام دهیم.
وی افزود: در سال 93بیش از70درصد دام های سطح شهر به خارج از شهر لنده منتقل شده اند که بعد از آن بعلت درگیری برخی دامداران و عدم همکاری برخی نهادها باعث شد که ماموران شهرداری در محاکم قضایی محکوم شوند و همین مسئله نیز باعث شد تا شهرداری مثل گذشته در حد یک اخطار به تنهایی بسنده کند.
شهردارلنده تصریح کرد: البته این کار به معنای کوتاهی و یا فراموشی کارکنان شهرداری نیست بلکه نیازمند عزم عمومی مردم و همه مسئولان به خصوص اعضای شورای سلامت در این خصوص خواهد بود.
وی یادآورشد: براساس قانون شهرداری حق دارد به دامداران سطح شهر علاوه بر اخطار کتبی مدت 10روز کاری فرصت دهد تا دام های خود را از سطح شهر خارج کنند و بعد از مهلت قانونی اقدام به جمع آوری و انتقال دام به بیرون از شهر نماید.
تقی زاده یادآورشد: شهرداری لنده با اقدام فرهنگی و دیدار چهره به چهره و سخنرانی در خطبه های نمازجمعه تلاش زیادی کرد تا بتواند مردم را نسبت به مخاطرات نگهداری احشام توجیه نماید.
شهردار لنده در ادامه اظهارکرد: شهرداری لنده سال گذشته اقدام به کاشت درخت به قیمت شش هزارتومان در سطح شهرلنده کرد که هزینه نگهداری و فنس کشی آن به بیش از سی هزارتومان رسیده است که علت آن وجود دام در سطح شهر می باشد.
وی گفت: انتظار داریم مسئولان به خصوص اعضای شورای سلامت باتوجه به انتقال سریع بیماری های بین دام و انسان و جلوگیری از گسترش سرطان در بین مردم هرچه سریعتر نسبت به جمع آوری احشام عزمی راسخ به کارگیرند تا بیش از این شهر متحمل خسارت نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار