کد خبر: ۲۱۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 17 April 2016
تابناک گیلان: مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از وجود 979 اثر فرهنگی و تاریخی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا علیزاده پیش از ظهر امروز در نشست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با تبریک فرا رسیدن روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، آشنایی مردم با میراث فرهنگی این استان را ضرورت دانست.

وی با بیان اینکه گیلان از بناها و محوطه‌های تاریخی ممتازی برخوردار است، تصریح کرد: بناها و محوطه‌های تاریخی نماد معرفی میراث فرهنگی یک جامعه محسوب می‌شود که بخشی زیادی از این اماکن ارزشمند هویت فردی و اجتماعی را نمایان می‌کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه شناخت جامعه‌ از داشته‌های فرهنگی و هویتی خود امری ضروری است، افزود: در این صورت هرگز در صدد تخریب بنا بر نمی‌آید.

وی انتقال فرهنگ به نسل‌های آینده را یک سرمایه‌گذاری ارزشمند خواند و خاطرنشان کرد: حفظ آثار و بناهای تاریخی ارزشمند نقش مهمی در توسعه پایدار دارد.

علیزاده با اشاره به اینکه حفظ بناهای تاریخی نیازمند فرهنگ‌سازی است، یادآور شد: فرهنگ‌سازی سریع‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای معرفی میراث فرهنگی است.

وی گیلان را دارای 979 اثر فرهنگی و تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی، دانست و گفت: گیلان جزو استان‌های غنی در برخورداری از آثار فرهنگی و تاریخی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از ثبت بیش از 13 اثر تاریخی و فرهنگی دیگر این استان در فهرست آثار ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: مراحل ثبت ملی این آثار در حال انجام است.

وی بقعه چهل‌ستون در لاهیجان، خانه پورجواد در رشت، امامزاده عین‌علی در ماسوله، معدن تاریخی خون فوشه، بقعه سیدعلی کیا در روستای متعلق‌محله لاهیجان، حمام فشکالی در لنگرود، مسجد صفی در رشت، خانه آذربانی در رشت، خانه عبدالعلی‌خان صوفی در املش و... را در آستانه ثبت ملی عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار